جمله منشوری علی صادقی در لایو اینستاگرام


۱۴۰۱/۰۲/۳۱ - ۱۶:۱۱ | کد خبر: ۲۱۷۳۰ چاپ

یک روانشناس استفاده از عبارت غیراخلاقی و مثبت 18 علی صادقی در لایو اینستاگرامش در یک کلاس اول دبستان، را خیانت به روان آن‌ها خواند

جمله منشوری علی صادقی در لایو اینستاگرام
کلانشهر : ادبیات منشوری «علی صادقی»، بازیگر طنز سینما و تلویزیون در یک لایو اینستاگرامی اعتراض شماری از کاربران فضای مجازی را برانگیخته است. یک روانشناس هم استفاده از عبارت غیراخلاقی و مثبت 18 یکی از بازیگران طنز در لایو اینستاگرامی‌اش در یک کلاس اول دبستان، را خیانت به روان آن‌ها خواند.

دکتر ساحل گرامی روان‌شناس کودک با اشاره به این موضوع در روزنامه خراسان نوشت:ویدئویی از لایو «علی صادقی» در یک کلاس اول دبستان و شوخی منشوری‌اش با یک دانش‌آموز در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شد.

او در این ویدئو می‌گوید: «شاید باورتون نشه، اومدم دبستان، نگاه کنین... با جوجوهای ناز»، سپس دوربین را به سمت یکی از دانش‌آموزان می‌گیرد و به شوخی می‌گوید: «چطوری سکسی؟» و آن دانش‌آموز هم برای «صادقی» دست تکان می‌دهد.

بعضا شاهد این هستیم که بزرگ ترها از صفات و برچسب‌های نامتعارفی برای جلب توجه، شوخی، تشویق و تحسین یا نشان دادن توجه مثبت به کوچک ترها استفاده می‌کنند. شاید در نگاه اول این مسئله خیلی اهمیت خاصی نداشته باشد و حتی اشاره به این موضوع از نظر بسیاری از افراد بی‌مورد باشد اما با نگاهی موشکافانه و کارشناسی‌تر، متوجه آسیب‌های وارد شده ناشی از این برچسب‌ها می‌شویم که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 عبارت‌هایی که باعث بلوغ‌ جنسی زودرس خواهد شد

هم اکنون به‌دلیل دسترسی بیشتر به فضای ‌مجازی و آگاهی زود هنگام از مسائل جنسی، ما با نسلی کنجکاوتر روبه‌رو هستیم که خواستار دانستن زودهنگام مسائل جنسی است. طبیعی است کنجکاوی جنسی بخشی طبیعی از روند رشد است و خانواده‌ها با تربیت جنسی منطبق با سن می‌توانند به آگاهی صحیح بچه‌ها کمک کنند اما استفاده از برچسب‌های جنسی حتی برای شوخی یا به عنوان تعریفی از کودک بسیار آسیب‌زاست چرا که کودک به احتمال زیاد خواهان دانستن معنای کامل آن بوده و ممانعت خانواده از پاسخ درست ممکن است کودک را حریص‌تر کند و برای دانستن پاسخ کامل‌تر او را به سمت فضای‌مجازی و جست وجو در اینترنت یا پرسش از همسالان سوق دهد. در این شرایط، کودک متاسفانه معمولا پاسخ‌هایی غلط یا فراتر از سن دریافت می‌کند و کار برای خانواده سخت‌تر می‌شود. پس بهتر است علاج واقعه را قبل از وقوع کرد و درخصوص صفات استفاده شده درباره کودکان سنجیده‌تر عمل کردچرا که آشنایی با مسائل جنسی در سنین کم  ممکن است باعث ترس و اضطراب شدید کودک شود یا از طرف دیگر باعث هوشیاری جنسی زودتر و بلوغ جنسی زودرس شود.

     پایه‌گذار نوعی توجه‌طلبی و جلب توجه با اندام

نکته مهم بعدی که باید مد نظر قرار داد، این است که برای تحسین کودک باید از برچسب‌هایی استفاده کرد که تحت کنترل کودک هستند و کودک در به وجود آوردن آن نقش داشته است. مثلا صفاتی مثل صبر، پشتکار، منظم و مرتب بودن و ... برچسب هایی که کودک در ایجاد آن‌ها نقشی نداشته است، موضوعات اصلی برای تشویق و تحسین به شمار نمی‌آید: مانند زیبایی و جذابیت، هوش و ... . پس با همین فرمول، استفاده از برچسب‌های جنسی ولو ناهوشیارانه و بدون هیچ قصد و غرض خاصی می‌تواند کودک را به سمت توجه به صفات ظاهری سوق دهد و پایه گذار نوعی توجه‌طلبی و جلب توجه با اندام و صورت در آینده شود.

نظر شما:

security code