وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

وعده جدید به معلمان؛ بیمه طلایی فرهنگیان احیا می ‌شود


۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۵:۲۶ | کد خبر: ۲۱۸۱۰ چاپ

در شرایطی که فرهنگیان نسبت به وضعیت بیمه تکمیلی خود شکایت دارند و خواستار ارائه خدمات تکمیلی بیمه درمانی به شکلی مناسب هستند، سخنگوی آموزش و پرورش طی توییتی از احیا و برقراری مجدد بیمه طلایی معلمان پس از سال‌ها خبر داد.

وعده جدید به معلمان؛ بیمه طلایی فرهنگیان احیا می ‌شود
کلانشهر : اواخر اردیبهشت ماه و در آستانه روز معلم وزیر آموزش و پرورش، از پیگیری برای اجرای بیمه طلایی و احیای برخی طرح‌های رفاهی برای معلمان خبر داد. پس از آن سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، در رابطه با بیمه طلایی فرهنگیان گفته بود مسئولان این وزارتخانه برای بیمه، سفر و مسکن فرهنگیان، برنامه‌ها و سناریو‌هایی را در حال طراحی دارند و به‌زودی جزییات آنها اعلام می‌شود.
در نتیجه بررسی‌های صورت گرفته، در نهایت صادق ستاری فرد، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش طی توییتی در صفحه شخصی خود نوشت: با پیگیری جدی وزیر، بیمه طلایی (تکمیلی) فرهنگیان با خدمات و پشتیبانی مناسب بهداشتی و درمانی بعد از سال‌ها احیا شد. آئین نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان نیز به‌زودی از سوی کمیسیون امور عمومی دولت تقدیم هیات وزیران می‌شود.

مطابق با آخرین قوانین بیمه طلایی فرهنگیان سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱، بیمه تعهد دارد تمامی هزینه‌های بیمارستانی مربوط به  جراحی‌های تخصصی، هزینه‌های درمان کلینیکی، پاراکلینیکی اعم از سونوگرافی و کلیه هزینه ویزیت پزشکان، هزینه نازایی و ناباروری برای زوجین فرهنگی بدون فرزند، هزینه تهیه اعضای پیوندی، هزینه‌های اروتز و پروتز، پرداخت هزینه بیماران و داروهای خاص، بدون سقف برای کلیه فرهنگیان تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان را پرداخت کند. تمامی عمل‌های جراحی چشم پزشکی نیز بدون سقف در حال اجرا است.

گودرز کریمی فر، مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش نیز پیش از این در این رابطه گفته بود:  هم اکنون تعداد ۵۵۰۰ مرکز درمانی و بیمارستانی طرف قرارداد در بیمه فرهنگیان شاغل در سراسر کشور در حال ارائه خدمات درمانی به فرهنگیان هستند.

وی همچنین افزوده بود: اشخاص دارنده بیمه‌ای غیر از طرف قرارداد فرهنگیان، برابر مصوبات هر چقدر که پرداخت نمایند در صورت ارائه اسناد پرداخت‌‌شده به شعب نمایندگی بیمه فرهنگیان در سراسر کشور، هزینه آن را دریافت می‌کنند.

 قرارداد فعلی بیمه تکمیلی فرهنگیان، از ابتدای اسفندماه سال ۱۳۹۹ با شرکت آتیه‌سازان حافظ منعقد شده بود و تا اسفند ۱۴۰۰ ادامه داشت. حق بیمه تکمیلی این قرارداد به ازای هر نفر، ۴۹هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده بود.



نویسنده: پانیذ رحیمی