رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان:

٤٠ درصد زندانیان معتاد در گیلان زن هستند


۱۴۰۱/۰۴/۰۷ - ۱۸:۴۰ | کد خبر: ۲۳۰۴۷ چاپ

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ درصد زندانیان مواد مربوط به مواد مخدر مردان و ۴۰ درصد زنان هستند، گفت: اعتیاد در میان زنان استان رو به افزایش است.

٤٠ درصد زندانیان معتاد در گیلان زن هستند
کلانشهر: سرهنگ علی احمدپور روز شنبه در نشست خبری در جمع رسانه‌های گروهی استان با بیان اینکه میانگین سن اعتیاد در کشور ٢٣ تا ٤٥ سال است، افزود:سنین کمتر از ۲۳ سال اعتیاد پنهان محسوب میشود که در قالب سیگار و با مواد مخدری همچون حشیش و گل مورد مصرف قرار می‌گیرد. 

سرهنگ احمدپور با تاکید بر ضرورت نظارت و مراقبت خانواده ها بر فرزندان گفت:باید مراقب باشند که به دلیل موضوعات اجتماعی و اقتصادی از نظارت بر فرزندان شأن که مهم ترین سرمایه زندگی هستند، غفلت نکنند.

وی با انتقاد از خانواده‌هایی که برای سیگار و یا قلیان کشیدن فرزندانشان حساسیتی به خرج نمی‌دهند،گفت: قلیان برابر با ١٢ نخ سیگار است و افراد را برای کشیدن سیگار و اعتیادهای دیگر استفاده از مواد مخدر آماده می‌کند .

ضعف قانونی برای مخدرهای جدید

سرهنگ احمدپور با بیان اینکه در زمینه  مبارزه با مواد مخدر خلاء قانونی داریم، افزود:انواعی از مواد مخدر با نام های جدیدی همچون کیمکال وجود دارند که در قانون برای آنها تعریف جرم نشده و نمی توان برای آنها برخورد قانونی داشت اما مصرف انها اعتیاد را به همراه دارند .
وی با بیان اینکه قوانین بازدارندگی خودش را در مبارزه با مواد مخدر از دست داده است، گفت: از سال ۹۲  قوانین در حوزه جزایی و کیفری تغییر کرد و در سال ۹۸ و ۹۹ مجازات تعزیری درجه های ۶,  هفت و هشت کاهش یافت.

به گفته رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان؛ در حال حاضر ظرفیت کنونی مرکز ترک اعتیاد ماه ۱۶ در استان ۵۰ نفر است اما این ظرفیت بسیار کم بوده و قرار است که این تعداد در آینده نزدیک به ۲۵۰ نفر برسد.
 وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون؛  یک تن و ۳۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط  و ۱۱ باند تهیه و توزیع نیز شناسایی و منهدم شدند.
سرهنگ احمدپور افزود:همچنین بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ نفر قاچاقچی مواد مخدر اعم از خرده فروش،  نگهداری و توزیع مواد مخدر در استان دستگیر شدند و اقدامات پلیس ضربه زیادی بر سر شبکه ها ی آن ها وارد کرده است.
 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان گفت:از ابتدای سال تاکنون !  بیش از ۹۷۰کیلو گرم انواع مواد مخدر در قالب طرح هایی در زمینه موضوعاتی همچون ارتقای اجتماعی پاکسازی محیط آلوده و جمع آوری معتادان متجاهر اجرا شده است.
 به گفته سرهنگ احمدپور از ابتدای امسال تاکنون، حدود ۳۰۰ نفر از معتادان جمع‌آوری شدند اما  ظرفیت مرکز ترک اعتیاد در ماده ۱۶ تفاوت جوابگوی نیاز استان نیست.
وی با بیان اینکه قاچاق مواد مخدر بعد از قاچاق سلاح و قاچاق انسان سومین کار سود آور در جهان است، گفت:  گیلان جزو استان ها در پیشگیری  و مبارزه با مواد مخدر است.

نظر شما:

security code