عاقبت «عزیز»ی که در فراق «نگار»غارنشین شده بود

«عزیزِ»غارنشین بعد از ۶۰ سال زندگی در جنگل های فومن به بهزیستی منتقل شد


۱۴۰۱/۰۴/۰۹ - ۱۲:۴۴ | کد خبر: ۲۳۱۰۵ چاپ

طبق روایت تعدادی از اهالی روستای آلیان فومن، عزیز نوروزی پرور که متولد 1320 است بعد از آنکه موفق به ازدواج با «نگار» دختر مورد علاقه اش نشد به دل جنگل های آلیان پناه برد و تا سال ها هم اهالی روستا خبری از او نداشتند

«عزیزِ»غارنشین بعد از ۶۰ سال زندگی در جنگل های فومن به بهزیستی منتقل شد
کلانشهر :زندگی شگفت انگیز مرد فومنی که بیش از نیم قرن را تنها در دل جنگل‌های آلیان فومن گذرانده بود از این پس در یکی از مراکز نگهداری بهزیستی فومن ادامه پیدا می کند.

طبق روایت تعدادی از اهالی روستای آلیان فومن، عزیز نوروزی پرور که متولد 1320 است بعد از آنکه موفق به ازدواج با «نگار» دختر مورد علاقه اش نشد به منطقه جنگلی جیرده آلیان فومن پناه برد و تا سال ها هم اهالی روستا خبری از او نداشتند. اما عزیز در یک دهه گذشته برای تهیه  بخشی از مایحتاج خود تا روستا می آمد و اصرار اهالی به عزیز برای زندگی در روستا هم بی فایده بود.

چند سال قبل و بعد از تخریب بخشی از غارِ عزیز که نزد اهالی به «عزیز جنگلی» مشهور است در کلبه ای چوبی به زندگی خود ادامه می داد و بعضی از خیران، گاهی مایحتاج زندگی را تا کلبه اش می رساندند.

بعد از پیگیری چند تن از اهالی روستا و با توجه به کهولت سن عزیز، مراد قربانزاده هریس دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فومن هفتم تیرماه سال جاری دستور داد از این پس بهزیستی در یکی از مراکز نگهداری،از این مرد جنگل نشین مراقبت کند.

برنامه تلویزیونی ماه عسل درسال 1392 دوربین خود را به روستای آلیان برد و همراه عزیز به کلبه جنگلی اش رفت و چند کلامی هم با او به گفت وگو نشست. در سرشماری سال 1395 هم هیات سرشماری شهرستان فومن عزیز را از قلم نیانداختند و برای ثبت مشخصات او عازم کلبه جنگلی اش شدند.