معاون استاندار گیلان

ضرورت تفکیک جنسیتی در ادارات گیلان


۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۲۳:۰۲ | کد خبر: ۲۳۱۷۱ چاپ

معاون استاندار گیلان، عفاف و حجاب را یک جریان دانست که نیازمند جریان سازی و گفتمان سازی است و خاطرنشان کرد: حجاب یک مقوله بیرونی و عفاف یک مقوله درونی است و ما بیشتر به ظاهر توجه کردیم.

ضرورت تفکیک جنسیتی در ادارات گیلان

کلانشهر: حسین مصطفی پور عصر امروز در کارگروه عفاف و حجاب استان گیلان، که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، مسئله عفاف و حجاب را یکی از اساسی ترین مسائل دینی دانست و اظهار کرد: عفاف و حجاب رابطه مستقیم با آسیب های اجتماعی دارد و قطعا عدم توجه به عفاف و حجاب آسیب های اجتماعی را موجب می شود. 

 

وی ریشه عفاف و حجاب را در آموزه های دینی دانست و افزود: یکی از نتایج عفاف و حجاب تحکیم بنیاد خانواده است و اگر به عفاف و حجاب درست بپردازیم قدم محکمی برای تحکیم بنیان خانواده برداشتیم و اگر آن را رها کنیم، خانواده را تضعیف کرده ایم. 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، طلاق و زنان بی سرپرست و کاهش فرزندآوری و پیری جمعیت و… را از پیامدهای بی توجهی به عفاف و حجاب دانست و تصریح کرد: اگرچه ۴۳ سال از عمر نظام اسلامی ما می گذرد، اما عفاف و حجاب همچنان یک قصه پر غصه است؛ البته اقداماتی فرهنگی خوبی صورت گرفته، اما نتوانسته ما را به هدف برساند. 

 

مصطفی پور، عفاف و حجاب را یک جریان دانست که نیازمند جریان سازی و گفتمان سازی است و خاطرنشان کرد: حجاب یک مقوله بیرونی و عفاف یک مقوله درونی است و ما بیشتر به ظاهر توجه کردیم، در حالی که عفاف و حجاب نیازمند فرهنگ سازی است و جریانات فرهنگی کشور را باید به سمت گفتمان سازی عفاف حجاب سوق دهیم. 

 

وی با بیان اینکه از ابزار هنر خیلی کم برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب استفاده شده و حتی برخی از فیلم ها ضد عفاف و حجاب است، گفت: همه ما معتقدیم که عفاف و حجاب اصل و ریشه و اساس جامعه اسلامی است و باید از زبان هنر که زبان امروز است برای این رسالت فرهنگی بهره بگیریم. 

 

معاون استاندار گیلان ترویج عفاف و حجاب را نیازمند ارائه الگوهای جذاب دانست و بیان کرد: نخستین گام در ترویج عفاف و حجاب به نهادها و سازمان ها و دستگاه های حاکمیتی باز می گردد و انسان عفیف و با حجاب نباید در مجموعه های حاکمیتی منزوی باشد. 

 

وی از اساتید حوزه و دانشگاه خواست به تبیین چرایی عفاف و حجاب و پاسخ به شبهات بپردازند و یادآور شد: فضای امروز عفاف و حجاب در جامعه تنها نتیجه عملکرد مردم نیست و بخش های حاکمیتی نیز مقصر هستند. 

 

مصطفی پور در ضرورت تفکیک جنسیتی در ادارات تاکید کرد و متذکر شد: آمایش عفاف و حجاب در سطح ادارات انجام شود و کلیه برنامه های اجتماعی پیوسط فرهنگی مرتبط با عفاف و حجاب داشته باشد. 

 

معاون استاندار گیلان حمایت از طراحان لباس ایرانی – اسلامی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: باید هنرمندان طراح را گرد هم آوریم تا زیباترین لباس های عفیفانه را ارائه کنند، زیرا دشمن معضلات فرهنگی از جمله بی حجابی را زیبا جلوه می دهد. 

 

وی از ادارات خواست نسبت به عفاف و حجاب نگاه تشویقی داشته باشند و خاطرنشان کرد: مردم ایران و گیلان دارای بنیادهای دینی مستحکم هستند و قطعا از کارهای ایجابی عفاف و حجاب حمایت می کنند.

 

 

نظر شما:

security code