در راستای هفته «افشای حقوق بشر آمریکایی»

نمایشگاه گروهی «هنر برای حقیقت» در رشت برپا شد/تصاویر


۱۴۰۱/۰۴/۱۲ - ۱۵:۲۹ | کد خبر: ۲۳۲۰۰ چاپ

 انجمن دفاع از قربانیان تروریسم - نخستین گالری هنر برای حقیقت با موضوع حقوق بشر در سایه، مقارن با سالگرد حمله موشکی آمریکا به هواپیمای مسافربری بر فراز خلیج فارس،در رشت افتتاح شد.

نمایشگاه گروهی «هنر برای حقیقت» در رشت برپا شد/تصاویر
کلانشهر: به گزارش ایرنا، گالری هنر برای حقیقت با موضوع حقوق بشر قربانیان ترور با نمایش شانزده تابلو نقاشی از جنایات منافقین، داعش و دولت عربستان سعودی، با حضور مقامات استان، هنرمندان، اصحاب رسانه و خانواده های شهدای تروردر گالری مارلیک شهر رشت افتتاح شد.

طی آئین افتتاح این نمایشگاه، حسین آقایی پور نقاش برجسته ایرانی و دبیر کانون هنر برای حقیقت عنوان داشت: اولین جشنواره حقوق بشر در سایه به منظور تبیین سایه سنگین سیاست بر مواهب حقوق بشر بویژه حقوق قربانیان ترور، همزمان با روز حقوق بشر، در سال ۱۴۰۰ با مشارکت هنرمندان در سطح ملی برگزار شد که آثار برگزیده این جشنواره توسط داوران در این گالری به نمایش در آمده است.

وی ادامه داد: کانون هنر برای حقیقت در صدد است با برگزاری این گونه گالری ها در داخل و خارج کشور، ضمن تقویت زبان هنر در دفاع از حقوق بشر قربانیان ترور، عدالتخواهی برای قربانیان ترور را با این جریان فرهنگی تسهیل کنند.

دبیر کانون هنر برای حقیقت در انتها گفت: از تمامی هنرمندان می خواهیم تا ما را در تقویت صدای قربانیان ترور در دسترسی به عدالت با استفاده از زبان هنر یاری کنند.

این گالری از یازدهم تا شانزدهم تیرماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۶ تا ۱۹ ، در محل نگارخانه مارلیک شهر رشت دایر خواهد بود.