۱۵۰۰ هکتار از پارک ملی بوجاق بندر کیاشهر تمشک دارد

«ولش» هم صاحب جشنواره شد


۱۴۰۱/۰۴/۱۳ - ۱۰:۲۷ | کد خبر: ۲۳۲۳۰ چاپ

برای نخستین بار، جشنواره فرهنگی تمشک از سوی شهرداری بندرکیاشهر یکی از شهرهای ساحلی استان گیلان آغاز شد.

«ولش» هم صاحب جشنواره شد

کلانشهر: شهردار بندرکیاشهر امروز در حاشیه آیین افتتاح این جشنواره اظهار داشت: این جشن تا نوزدهم تیرماه در منطقه ساحلی بندرکیاشهر برگزار می شود.

 

مرتضی عاطفی افزود: در برگزاری جشنواره تمشک شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان و هنرمندان مشارکت دارند.

 

وی با اشاره به هدف برگزاری این جشنواره فرهنگی ادامه داد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی ظرفیت های گردشگری بندرکیاشهر از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

وی یادآور شد: در این جشنواره که با موضوع تمشک برگزار می شود، ضمن عرضه بیش از ۴۰ نوع خوراکی و شیرینی، محصولات صنایع دستی مختلف منطقه در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

 

به گفته عاطفی، ساخت کارگاه مجسمه و المان های شهری، برگزاری کارگاه های خلاقانه در بخش های کشاورزی و گردشگری، برگزاری کارگاه های نقاشی کودکان با موضوع تمشک، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، نمایشگاه ساحلی پوستر، تصویرسازی، نقاشی، برگزاری مسابقات آشپزی، اجرای موسیقی، نمایش و دیگر فعالیت های فرهنگی و هنری از جمله برنامه های این جشنواره است.

 

شهردار بندرکیاشهر همچنین گفت: طبق یک فراخوان کشوری، بیش از ۳۲۰ اثر تنها در بخش پوستر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است ضمن اینکه فراخوان مسابقه آشپزی این جشنواره نیز به صورت کشوری انجام شد.

 

وی با بیان اینکه آیین اختتامیه این جشنواره در روز عید قربان در ساحل بندرکیاشهر برگزار می شود، اظهار داشت: در حدود یک هزار و ۵۰۰ هکتار از پارک ملی بوجاق بندر کیاشهر از تمشک برخوردار است.

 

شهر بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن بیش از ۱۴ هزار نفر جمعیت در شرق استان گیلان واقع شده است.

 

اسکله، پل چوبی، پارک ملی بوجاق، تالاب های طبیعی، مجموعه ساختمان های تاریخی شیلات، پارک های ساحلی و جنگلی از جمله جاذبه های گردشگری و تفریحی این منطقه به شمار می رود.