تولید ۷۰ درصد نیاز برنج کشور در داخل


۱۴۰۱/۰۴/۱۳ - ۲۲:۰۵ | کد خبر: ۲۳۲۵۲ چاپ

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت :سیاست حمایتی واردات برنج توسط دولت وجود دارد و اکنون مشکلی در تامین برنج خارجی نداریم و برنج به اندازه کافی برای تنظیم بازار در انبار ها موجود است.

تولید ۷۰ درصد نیاز برنج کشور در داخل
کلانشهر: علیرضا مهاجر با اعلام این که متوسط نیاز برنج حدود سه میلیون تن است ،گفت: ۷۰درصد از این مقدار خوشبختانه در داخل تولید می شود و ‌سیاست وزارت جهاد کشاورزی افزایش تولید در داخل کشور با استفاده از کشت قراردادی، دادن نهاده های مناسب و کافی ارقام پر محصول به کشاورزان شمال کشور است.علیرضا مهاجر افزود: کمبود برنج مورد نیاز کشور از خارج تامین و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: سیاست حمایت از شالیکاران شمال برای افزایش تولید با کاهش هزینه ها از طریق افزایش ضریب مکانیزاسیون جزء برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است.

مهاجر اظهار داشت :سیاست حمایتی واردات برنج توسط دولت وجود دارد و اکنون مشکلی در تامین برنج خارجی نداریم و برنج به اندازه کافی برای تنظیم بازار در انبار ها موجود است.مهاجر با بیا این که تداوم سیاست حمایت از تولید برنج داخلی مورد تاکید است ، گفت : توزیع برنج‌های خارجی امسال از زمان آغاز برداشت شلتوک از شالیزارهای کشور ممنوع است.

نظر شما:

security code