وقتی قانون برای یکی از مشهورترین گروه های موسیقی جهان هم اجرا می شود

«بی‌تی‌اس‌»ها به سربازی می‌روند


۱۴۰۱/۰۴/۱۶ - ۱۱:۰۲ | کد خبر: ۲۳۳۳۸ چاپ

بی‌تی‌اِس گروه پسرانه هفت نفره اهل کره جنوبی است که از سال ۲۰۱۰ فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر یکی از محبوب ترین گروه های موسیقی در جهان هستند. این گروه در ایران هم هواداران زیادی بویژه میان نوجوانان دارند.

«بی‌تی‌اس‌»ها به سربازی می‌روند
کلانشهر: در نگاه نخست اینکه اعضای یک گروه موسیقی پاپ در یک کشور همگی باید راهی خدمت سربازی شوند شاید اهمیت چندانی نداشته باشد اما اگر این گروه بی‌تی‌اس باشد قضیه فرق می‌کند،

بی‌تی‌اِس گروه پسرانه هفت نفره اهل کره جنوبی است که از سال ۲۰۱۰ فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر یکی از محبوب ترین گروه‌های موسیقی در جهان هستند. این گروه در ایران هم هواداران زیادی بویژه میان نوجوانان دارند.

 تصمیم دولت کره‌جنوبی برای حضور این گروه در سربازی نشان می‌دهد که قانون برای همه یکسان اعمال می‌شود و بنابراین خبر یاد‌شده اهمیت دارد. چند هفته پیش تصمیم غافلگیرکننده گروه پرطرفدار بی‌تی‌اس (BTS) در کره‌جنوبی برای استراحت و فاصله گرفتن از اجرای زنده، به بحث‌ در مورد خدمت اجباری سربازی در این کشور دامن زد. به گزارش رویترز، خدمت سربازی در کره‌جنوبی بسیار چالش‌برانگیز است؛ جایی که همه مردان سالم بین ۱۸تا۲۸سال باید حدود 2سال به‌عنوان بخشی از نیروهای آماده دفاع این کشور در برابر تهدیدهای کره‌شمالی خدمت کنند.

مطابق قوانین جدید کره‌جنوبی اعضای گروه‌های مشهور فقط می‌توانند خدمت سربازی خود را تا 30سالگی به تعویق بیندازند اما معاف نخواهند شد. حالا جین 29ساله یکی از اعضای این گروه متوجه شده است که فقط چند ماه با خدمت سربازی فاصله دارد. این قانونمندی در حالی است که نظرسنجی گالوپ نشان داد نزدیک به ۶۰درصد از مردم کره‌جنوبی از لایحه معا‌فیت ستاره‌های «کی پاپ» از خدمت کامل سربازی حمایت می‌کنند و فقط ۳۳درصد مخالف آن‌ هستند.