رئیس سازمان بهزیستی کشور:

افراد دارای فقرِ مطلق رصد می شوند/ ۱۳۰ هزار خانوار جدید تحت پوشش قرار گرفتند


۱۴۰۱/۰۴/۲۵ - ۱۶:۱۴ | کد خبر: ۲۳۶۶۸ چاپ

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره رفع فقر مطلق گفت: در این رابطه سامانه سخا کمیته امداد مسئولیتِ رصد افراد دارای فقر مطلق را با همکاری سازمان های مردم نهاد داشته است.

افراد دارای فقرِ مطلق رصد می شوند/ ۱۳۰ هزار خانوار جدید تحت پوشش قرار گرفتند
کلانشهر:علی‌محمد قادری در نشستی خبری که پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، درباره سازمان بهزیستی گفت: توسعه پایدار کشور، رشد و ارتقا شاخصهای رفاه و سلامت اجتماعی و تلاش برای بهزیستی آحاد جامعه، یک وظیفه ملی است.

وی تصریح کرد: خداوند را سپاسگزاریم که در این فرصت کوتاه دغدغه همکارانمان را در ارتقا سطح دانش سازمان و ارتقا بهره وری و ایجاد فرصتهای جدید برای خدمت بهتر و به هنگام ایجاد کرده و فصل جدیدی از تحولات اساسی سازمان را در جهت تدوین طرحها و تدوین برنامه های نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی گردآوری کرده است.

وی اظهار کرد: بازمهندسی فرآیندهای ساختاری سازمان در دستور کار ماست. کیفی سازی روند ارائه خدمات شروع شده است. این سازمان، سازمانی امدادی و تخصصی و حمایتی است و بر این باوریم که در این مدت بتوانیم در این گذر خدمت از آلام مردم و افرادی که به عنوان خدمت گیرنده در جامعه بزرگ سازمان بهزیستی مطرح هستند، گره گشایی کنیم.

قادری گفت: استیفای حقوق افراد دارای معلولیت و تحقق مفاد قانون حمایت از حقوق معلولان مدت زیادی است که در دستور کار ماست. وی درباره رفع فقر مطلق گفت: در این رابطه سامانه سخا کمیته امداد مسئولیتِ رصد افراد دارای فقر مطلق را با همکاری سازمان های مردم نهاد داشته است.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی در عائله خود که ۷ میلیون نفر است اگر افرادی دارای فقر مطلق باشند حتما به وضعیت آنها رسیدگی کرده است اگر این اتفاق نیفتاده باشد حتما رسیدگی خواهیم کرد.

وی ادامه داد:بخش زیادی از برنامه های ما به عنوان تبصره ۱۴ به سازمان بهزیستی ابلاغ می شود. ما برای سیاست‌های توانمندسازی با منابع اقلی مواجه هستیم و این موضوع همواره در سازمان بهزیستی در حال گفت وگو است.

وی ادامه داد: حدود سه سال تمام افراد پشت نوبتی منتظر بودند که این تعداد صفر شده است. درباره مسکن جامعه هدف نیز رشد بسیار فزاینده ای داشته ایم و ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در همین هفته نیز افتتاح خواهد شد.

قادری با بیان اینکه در سازمان بهزیستی حدود 19 هزار پرسنل در فضاهای مختلف مشغول انجام وظیفه هستند، گفت: این 7 میلیون نفری که مخاطب سازمان بهزیستی هستند، امید است بتوانیم به صورت برنامه های کوتاه مدت و میان مدت تا پایان سال 1401 اهداف خود را برای آنها اجرایی کنیم.

او تصریح کرد: همچنین برنامه ریزی شده است که ۴۰ هزار واحد مسکونی برای تامین مسکن افراد دارای معلولیت و جامعه هدف بهزیستی احداث شود.

وی درباره افراد پشت نوبتی گفت: تمام پشت نوبتی های این سازمان وارد چرخه های حمایت شده اند. در واقع حدود یک صد و ۳۰ هزار خانوار به چرخه حمایت وارد شده اند و تا پایان سال ۱۴۰۱ پشت نوبتی های جهیزیه هم صفر می شود.

رییس سازمان بهزیستی گفت: همچنین برای اولین بار، اولین هتل در تراز افراد دارای معلولیت توسط خیرین در مشهد تا دو ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان بهزیستی درباره حذف ارز ترجیحی گفت: دولت در این زمینه بسته های حمایتی را در نظر گرفته است. همچنین در موضوع دارو و خدمات توانبخشی در حال پیگیری هستیم تا مشکلات مددجویان رفع شود.

قادری خاطرنشان کرد: برای اولین بار توانستیم بودجه اختصاصی برای سازمان اورژانس اجتماعی بگیریم. هیچ کسی در هیچ اقلیمی نباید به دلیل نداشتن ویلچر از در جامعه محرو باشد و باید تلاش کنیم که افراد پشت نوبت درخواست ویلچر را تا پایان سال صفر کنیم.

وی درباره شهریه دانشجویان تحت پوشش گفت: ما در حال حاضر معوقه خاصی نداریم البته ممکن است مواردی باشد. اما دانشجو به دلیل معوقات از تحصیل باز نخواهد ماند.

وی درباره صندوق حمایت از شغل افراد دارای معلولیت گفت: کارهای این صندوق انجام شده و انشالله تبدیل به یک صندوق غیردولتی خواهد شد تا بتوانیم از این ظرفیت نیز استفاده کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به سوالی درخصوص اقدامات سازمان در حوزه کودکان کار و خیابان بیان کرد: موضوع کودکان کار و خیابان موضوع پیچیده ای است و سازمان بهزیستی به عنوان  سازمانی که موضوع تمشیت امور کودکان را دارد جزو مهمترین سازمانهای درگیر با این موضوع است. حدود 87 تا 90 درصد از کودکان کار و خیابان ما اتباع هستند.

وی درباره تشکیل فراکسیون افراد دارای معلولیت گفت: در چند ماه گذشته این اتفاق افتاده است و جلسات آن نیز برگزار خواهد شد.قادری گفت: تا پایان ۶ سالگی، حمایت از خانواده های چندقلو انجام می شود.

وی ادامه داد: امسال زنان سرپرست خانوار که شغلی را داشته اند اولین بیمه بازنشستگی را دریافت کردند. او با اشاره به حمایت از مادران و بانوانی که از افراد دارای معلولیت حمایت و نگهداری می کنند، گفت: لذا بیمه مادر یا همسرانی که از افرائ  دارای معلولیت نگهداری می کنند  پیگیری می شود.

او درباره معتادان متجاهر گفت: ما ۴ موضوع درخصوص معتادان متجاهر داریم صغر سن، کبر سن، دارای زخم باز و ترنس ها که باید الگویی برای این افراد از سوی وزارت بهداشت ارائه می شد که تاکنون ارائه نشده است. باید مراکزی از سوی وزارت بهداشت برای پذیرش و درمان معتادان متجاهر دارای زخم باز از سوی وزارت بهداشت معرفی می شد که آنها مدعی هستند معرفی شده اما نظر پلیس در این خصوص چیز دیگری است و پلیس می گوید این بیماران پذیرش نمی شوند.

قادری در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص طرح توزیع عادلانه یارانه و افراد تحت پوششی که اعلام کردند مشمول دریافت نشده اند، گفت: نظام پرداخت مستمری سازمان بهزیستی کشور مربوط به دهک یک تا 7 است. آنچه که مردم شریف در این چند دهک قرار دارند از امتیازات مستمری براساس بعد خانوار بهره مند می‌شوند، اما باتوجه به شرایط جدیدی که سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کرده است ظاهرا دهک 10 حذف شده و برخی از افرادی که خدمت گیرنده سازمان بهزیستی هستند ممکن است خیلی محدود در دهک 10 بوده باشند و براین اساس یارانه دولت ممکن است برایشان قطع شده باشد که در سامانه ای که مربوط به وزارت رفاه و تامین اجتماعی است می توانند اعتراضات خود را اعلام کنند.

وی ادامه داد: ما در سازمان بهزیستی مشغول پیگیری دهک بندی داخلی خودمان هستیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره سالمندان گفت: از مجموعه سازمان نظام وظیفه کشور و از ستاد کل نیروهای مسلح درخواست داریم سربازانی که به دوره سربازی مشرف  می شوند اگر تحصیلات مرتبط با موضوعات بهزیستی دارند، مشتاقانه دوره خدمت خود را در این فضاها طی کنند.

ادامه دارد...

نظر شما:

security code