رنگ قرمز از نقشه کرونایی گیلان خارج شد


۱۴۰۱/۰۶/۱۲ - ۰۹:۰۱ | کد خبر: ۲۵۴۰۳ چاپ

بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک که شامگاه جمعه اعلام شد، رنگ قرمز از نقشه کرونایی استان گیلان خارج شد، شهرستان‌های با رنگ‌بندی نارنجی کاهش و با وضعیت زرد افزایش یافت.

رنگ قرمز از نقشه کرونایی گیلان خارج شد

کلانشهر: شهرستان رودسر از رنگ‌بندی قرمز "بسیار پرخطر کرونایی" خارج شد و در وضعیت زرد قرار گرفت، بر این اساس هیچ شهرستانی در نقشه کرونایی استان گیلان قرمز نیست.

 

طبق ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شمار شهرستان‌های نارنجی نیز در نقشه کرونایی استان از پنج به سه شهرستان کاهش یافت از این‌رو بندرانزلی، ماسال و لاهیجان در رنگ‌بندی نارنجی قرار دارند.

 

همچنین تعداد شهرستان های زرد نیز از ١١ به ۱۴ شهرستان افزایش یافت به این ترتیب شهرستان های املش، آستانه اشرفیه، رشت، خمام، رضوانشهر، تالش، صومعه سرا، سیاهکل، فومن، لنگرود، آستارا، رودبار، شفت و رودسر در رنگ بندی زرد "نسبتا پرخطر" قرار گرفتند.

 

وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر صد هزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند، رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر از میان ۱۰۰ هزار نفر جمعیت محاسبه می‌شود.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان با اشاره به روند کاهشی بستری های کرونا در استان گفت: بستری‌های مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان های استان طی یک ماه اخیر روند کاهشی را طی می کند.

 

دکتر فردین مهرابیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آمار روز گذشته "جمعه" ۱۶۷ بیمار مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان های استان بستری هستند که نسبت به یک هفته اخیر نزدیک ٣٠ درصد کاهش یافت.

 

وی از مردم خواست : برای تداوم روند نزولی بستری های مبتلا به کرونا در مراکز درمانی پروتکل های بهداشتی پیشگیری از ابتلا به کرونا به ویژه تکمیل واکسیناسیون را جدی بگیرند.  

 

تاکنون ۲ میلیون و ۱۵۸ هزار و ٣٩٩ نفر معادل ۹۷ درصد از گروه های هدف در استان گیلان دز اول، ٢ میلیون و ۵۷ هزار و ٨٣٣ نفر معادل ۹۲ درصد دز دوم و یک میلیون و افزون بر ۱۱۶ هزار و ۷۷۵ نفر معادل ۵۰ درصد دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.  

 

گیلان دومین استان درگیر بیماری کووید ١٩ است.

نظر شما:

security code