رئیس دانشگاه شریف:

به دنبال بازگشت دانشجویان بازداشتی به آغوش خانواده و دانشگاه هستم


۱۴۰۱/۰۷/۰۶ - ۱۴:۳۴ | کد خبر: ۲۶۱۶۴ چاپ

رئیس دانشگاه شریف گفت: از لحظه شنیدن خبر احضار و نگهداشت چهار عزیز دانشجو مصرانه، با جدیت و تعامل سازنده به دنبال بازگشت آن‌ها به آغوش خانواده و دانشگاه هستم.

به دنبال بازگشت دانشجویان بازداشتی به آغوش خانواده و دانشگاه هستم
کلانشهر:رسول جلیلی، رئیس دانشگاه شریف خطاب به دانشجویان در خصوص اتفاقات اخیر در پیامی اعلام کرد: حتی اگر فرزندان دانشجوی بنده در محیط علمی دانشگاهی دچار خطا و لغزشی شدند، دانشگاه خود توان بررسی دقیق، تذکر و برخورد قاطع لازم را داشته و خواهد داشت. 

متن کامل این پیام به شرح زیر است؛ 

بسمه تعالی 

دانشجویان و فرزندان عزیزم در دانشگاه صنعتی شریف

سلام و درود بر تک تک شما

با آرزوی سلامتی و دلخوشی، مایل هستم به مناسبت اتفاقات روزهای اخیر دانشگاه، چند سطری با شما درد دل کنم. 

از اعماق جان معتقدم بایستی محیط علمی-فرهنگی دانشگاه، علمی و فرهنگی بماند و مسائل درون دانشگاه، توسط نهادهای درون دانشگاهی و در درون این محیط حل و فصل شوند. اگر اختلافی در رای و اندیشه وجود دارد، چه محیطی بهتر و مستعدتر از دانشگاه برای تضارب آراء و آزاداندیشی. چنین اختلاف‌نظرهایی لازمه محیط دانشجویی و نشان از حیات و پویایی دانشگاه و دانشجویان دارد. 

حتی اگر فرزندان دانشجوی بنده در محیط علمی دانشگاهی دچار خطا و لغزشی شدند، دانشگاه خود توان بررسی دقیق، تذکر و برخورد قاطع لازم را داشته و خواهد داشت. به همین‌جهت اعلام می‌دارم هرگونه ورود نیروهای امنیتی به درون محیط دانشگاه را خلاف مصلحت دانشگاه دانسته و بایستی بنده که در دانشگاه حضور داشتم از کم و کیف موضوع مطلع می‌بودم. 

لذا تا حصول نتیجه، پیگیر بررسی دقیق، تذکر و برخورد لازم خواهم بود. همچنین تدابیر لازم برای‌عدم تکرار چنین اتفاقی اتخاذ خواهد شد. همه شما دانشجویان فرزندان بنده هستید و این کلام مرا به عنوان وعده یک پدر به فرزندانش بپذیرید: «همچنان که پیگیر آزادی آن هفت فرزندم بعد از تجمع روز شنبه و دستگیری‌شان بودم، از لحظه شنیدن خبر احضار و نگهداشت این چهار عزیز دانشجو نیز مصرانه، با جدیت و تعامل سازنده به دنبال بازگشت آن‌ها به آغوش خانواده و دانشگاه هستم. 

طبق آخرین تماس‌ها، ایشان در سلامت کامل بوده و بزودی در جمع ما خواهند بود. از همه شما تقاضا می‌کنم با حفظ آرامش خود در فضای حقیقی و مجازی، به تسریع روند کمک کنید.» 

با تشکر

رسول جلیلی

مسئول دانشگاه

نظر شما:

security code