مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به آغاز فصل صید ماهیان استخوانی از ۲۲ مهر ماه گفت: ۳۷۰۰ صیاد در قالب پره های صیادی در این فصل فعالیت می‌کنند.

آغاز فصل صید ماهیان استخوانی از ۲۲ مهر ماه در گیلان
کلانشهر:حمیدرضا تقی نصیری با اشاره به آغاز صید ماهیان استخوانی از دریای خزر در استان گیلان از ۲۲ مهرماه اظهار کرد: امسال سه هزار و ۷۰۰ صیاد گیلانی در قالب ۴۷ پره صیادی اقدام به صید ماهیان استخوانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه صید ماهیان استخوانی تا فروردین سال ۱۴۰۲ ادامه دارد، افزود: در فصل صید سال گذشته حدود هزار و ۶۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی توسط صیادان در سواحل استان گیلان صید شده بود که ۸۸۱ تن آن از گونه ماهی سفید بوده است.

تقی نصیری با اشاره به رها سازی ماهیان استخوانی و خاویاری در سال جاری ادامه داد: سهم استان‌های شمالی از رهاسازی ماهیان استخوانی ۳۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی است.

وی افزود: رهاسازی ۱۵۹ میلیون قطعه ماهی استخوانی و ۲ میلیون قطعه ماهی خاویاری در سال ۱۴۰۱ برعهده گیلان است که تا کنون ۱۱۹ میلیون و ۷۴۱ هزار ماهی استخوانی و ۹۱۹ هزار و ۸۸۰ قطعه ماهی خاویاری رهاسازی شده است.

مدیرکل شیلات گیلان اضافه کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۴۰ میلیون قطعه ماهی از نوع پرورشی و بومی نیز در تالاب انزلی رهاسازی شده است.

تقی نصیری به فعالیت ۲۹ فروند شناور صید ماهی کیلکا اشاره و اظهار کرد: از فروردین ماه امسال تا کنون ۲ هزار و ۶۲۵ تن ماهی کیلکا توسط این شناورها صید شده است.