حق اعتراض؛ الزامات و بسترها

ارکانی: مکان مشخصی برای بیان اعتراضات تعیین شود


۱۴۰۱/۰۷/۲۴ - ۰۹:۰۰ | کد خبر: ۲۶۷۰۴ چاپ

نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه باید «مکان مشخصی برای بیان اعتراضات تعیین شود»، ابراز امیدواری کرد که در مجلس یازدهم شاهد ساماندهی مکان‌هایی برای برگزاری تجمعات و اعتراضات قانونی باشیم.

ارکانی: مکان مشخصی برای بیان اعتراضات تعیین شود
کلانشهر:احسان ارکانی با تاکید بر اینکه باید بستر قانونی برای بیان اعتراض و حتی اعلام نارضایتی در هر قشری فراهم شود،‌ گفت: با وجودی نبود بستر قانونی برای بیان اعتراضات، قانون نانوشته‌ای است که وقتی هر کسی در هر شهرستانی به موضوعی اعتراض دارد، در شهرستان مقابل دفتر نماینده و در تهران مقابل مجلس تجمع می‌کند اما این رویه درست نیست.

وی توضیح داد: این وضعیت خوبی نیست که افراد در هوای سرد و گرم از شهرشان برای بیان اعتراض‌ آواره شوند و هیچ امکاناتی هم برای آن‌ها فراهم نباشد؛ باید در هر شهر و مرکز استانی مکان‌های مشخصی تعیین شود تا اقشار مختلف جامعه اعم از معلمان، فرهنگیان، کشاورزان، بازنشستگان و هر فرد دیگری بتواند اعتراضات خود را بیان کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره لزوم ورود مجلس برای قانونی کردن برگزاری تجمعات گفت: کمیسیون شوراها طرحی برای ساماندهی اعتراضات را پیگیری می‌کند. در این باره تاکید رییس مجلس نیز بر این است که فضایی ایجاد شده تا مرزبندی مشخصی بین اعتراضات قانونی و صنفی با اغتشاش و شلوغی و تخریب به وجود آید. در این شرایط هر فرد معترضی به چنین مکانی مراجعه کرده و مقامات مسوول هم باید پاسخگو باشند منتها الان چنین فضایی وجود ندارد، در نتیجه معترضان به خیابان آمده و معاندان هم با سوء استفاده سوار بر این ماجرا می‌شوند؛ امیدواریم در مجلس یازدهم شاهد ساماندهی مکان‌هایی برای برگزاری تجمعات و اعتراضات قانونی باشیم.

نظر شما:

security code