لزوم توجه به بهداشت و سلامت شیر در گیلان


۱۴۰۱/۰۸/۰۲ - ۱۶:۰۲ | کد خبر: ۲۶۹۶۵ چاپ

مدیر انجمن کارخانجات لبنی گیلان از مردم خواست برای تامین لبنیات مورد نیازشان از شیر و لبنیات پاستوریزه که کاملا بهداشتی و سالم است استفاده کنند و گفت: فروش شیر و لبنات سنتی در گیلان همچنان زیاد است.

لزوم توجه به بهداشت و سلامت شیر در گیلان
کلانشهر:ابراهیم آسایش با اشاره به اینکه در نیمه اول سالجاری فروش شیر و لبنیات از کارخانجات لبنی نسبت به سال گذشته کاهش یافته بود، اظهار کرد: خوشبختانه اخیرا این روند تغییر کرده و تا حدودی فروش افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه همواره باید برنامه ریزی هایی صورت بگیرد تا برای حفظ سلامت جامعه مصرف لبنیات از سبد خانوارها کم نشود، گفت: مصرف شیر برای دانش آموزان باید جدی گرفته شود و امسال نیز از ابتدای سال تحصیلی مکاتباتی با آموزش و پرورش استان انجام داده ایم تا حتما توزیع شیر رایگان در مدارس از سر گرفته شود.

مدیر انجمن کارخانجات لبنی گیلان گفت: هنوز درخواستی از سوی مدارس برای عملیاتی شدن این طرح دریافت نشده است و تاکید داریم حتما توزیع شیر در مدارس به ویژه برای مدارس دخترانه که مادران آینده کشور عزیزمان هستند، بیش از پیش صورت گیرد.

وی نیاز گیلان به شیر و محصولات لبنی را ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن دانست و تاکید کرد: محصولات لبنی موجود در بازار استان علاوه بر کارخانجات لبنی گیلان از دیگر کارخانجات لبنی نیز تامین می شود.

آسایش در ادامه از مردم خواست برای تامین لبنیات مورد نیازشان از شیر و لبنیات پاستوریزه که کاملا بهداشتی و سالم است استفاده کنند و متذکر شد: اخیرا انتشار اخبار نادرست موجب شده است که خرید شیر و سایر فرآورده های لبنی به صورت سنتی بیش از گذشته مورد اقبال قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: گاهی تخلف یک کارخانه لبنی در کشور و کلی گویی رسانه ها در مورد آن موجب می شود که دیگر کارخانجات لبنی نیز به آتش اشتباه واحد صنعتی متخلف بسوزند و فروش کالاهایشان کم شود.

مدیر انجمن کارخانجات لبنی گیلان با بیان اینکه تعداد فروشگاه های شیر و لبنیات سنتی در رشت رو به افزایش است، ادامه داد: این در حالی است که باید به مردم آگاهی داده شود تا نسبت به نحوه توزیع و نگهداری چنین محصولاتی حساس باشند؛ علیرغم اینکه شیر سنتی گران تر است، مردم همچنان تقاضا می کنند و به همین دلیل هر روز بر تعداد این فروشگاه ها نیز افزوده می شود.

نظر شما:

security code