مدیرکل هواشناسی گیلان، از کاهش پنج تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و گفت: به دنبال کاهش محسوس دما، در ارتفاعات شرایط برای بارش برف تا سه شنبه مهیاست.

دمای گیلان ۱۲ درجه سرد می شود/ احتمال بارش برف در ارتفاعات
کلانشهر: محمد دادرس آسمان گیلان را کمی تا نیمه ابری همراه با افزایش ابر دانست و اظهار کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای استان بین پنج و ۲۰ درجه سلسیوس در نوسان است.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده استقرار جوی کم و بیش ناپایدار طی امروز در منطقه دانست و افزود: گاهی افزایش ابر و وزش باد و بارش پراکنده تا عصر و شب امروز دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه فعالیت سامانه سرد و بارشی از فردا شروع می شود، تصریح کرد: به تدریج از فردا با نفوذ توده هوای بارشی و سرد و همچنین تقویت جریانات شمالی شرایط برای ابرناکی و مه آلود شدن هوا و بارندگی و وزش باد شدید و خیلی شدید و رعد و برق و تگرگ فراهم می شود.

دادرس از کاهش پنج تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و گفت: به دنبال کاهش محسوس دما، در ارتفاعات شرایط برای بارش برف تا سه شنبه مهیاست.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان، خاطرنشان کرد: احتمال آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد، بالا آمدن ناگهانی سطح آب و طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب و خسارت به محصولات باغی و کشاورزی و شکستن درختان و اختلال در تردد جاده های کوهستانی وجود دارد.

نظر شما:

security code