رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه از ۳۱ هزار دانشجو، نهایت شلوغی‌ها به ۴٠٠ تا ۵٠٠ نفر یعنی حدود ۱.۵ درصد جمعیت رسیده است، عنوان کرد: در ابتدا جلسات متعددی با دانشجویان معترض، تشکل‌ها و کانون‌ها برگزار کردیم که تأثیرگذار و نشان دهنده این بود که با خلأ اطلاعاتی مواجه بودند.

رئیس دانشگاه اصفهان: حدود ۵٠ تا ۶٠ دانشجو تعلیق شدند
کلانشهر: شبکه شرق گزارش داد: حسین هرسیج  پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر نقش رسانه‌ها در جامعه امروز اظهار داشت: رسانه‌ها نقش کلیدی در بیان و تحلیل واقعیات دارند که اگر این نقش خود را به خوبی ایفا نکنند، دیگران جای آن‌ها را می‌گیرند.

او با بیان اینکه در جریانات اخیر در دانشگاه اصفهان، بیشتر افراد دخیل دانشجویان جدیدالورود بودند، گفت: دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی با حدود ۳۱ هزار دانشجو در مرکز شهر قرار دارد و نیرو‌های حفاظت فیزیکی محدودی داریم.

هرسیج با بیان اینکه از ۳۱ هزار دانشجو، نهایت شلوغی‌ها به ۴٠٠ تا ۵٠٠ نفر یعنی حدود ۱.۵ درصد جمعیت رسیده است، عنوان کرد: در ابتدا جلسات متعددی با دانشجویان معترض، تشکل‌ها و کانون‌ها برگزار کردیم که تأثیرگذار و نشان دهنده این بود که با خلأ اطلاعاتی مواجه بودند.

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: در ۴٠ روز اخیر تلاش کردیم مسائل را دوستانه پیش ببریم و حدود ۹۵ درصد کلاس‌ها تشکیل می‌شد، اما شاهد بودیم برخی افراد آگاهانه یا ناآگاهانه در حال ایجاد اختلال در فضای دانشگاه هستند و به تهدید اساتید و دانشجویان می‌پرداختند و برخی از این اتفاقات به برخورد فیزیکی و تخریب منجر شد.

او با تأکید بر اینکه برخی اتفاقات اخیر باشئونات یک دانشجو در کل دنیا سازگار نبود، افزود: در این مقطع جمع‌بندی مسؤولان دانشگاه این بود که اگر روند مذکور ادامه پیدا کند تمام فعالیت‌های دانشگاه مختل خواهد شد؛ دانشگاه محلی برای پژواک صدای کومله و شعار‌های هنجارشکنانه نیست و نیاز است با اغتشاش برخورد شود، اما در مقابل فضای گفتگو و مناظره ترویج پیدا کند.

هرسیج مطرح کرد: از شنبه هفته گذشته شروع به استفاده از ظرفیت‌ها و اختیارات‌مان بنا بر مصوبات شورای عالی فرهنگی کردیم و با شناسایی افراد و تخلفات‌شان در کمیته انضباطی، پیگیری‌ها را آغاز کردیم و قرار شد فعالیت افرادی که طبق مستندات منجر به ایجاد اختلال و تخریب شدند تا یک ماه متوقف شود.

رئیس دانشگاه اصفهان در پاسخ به سؤالی پیرامون تعداد دانشجویان تعلیقی اعلام کرد: تعداد دانشجویانی که فعالیت آن‌ها در زمان موقت متوقف شده، دارای نوسان است، اما حدود ۵٠ تا ۶٠ نفر هستند و در این راستا کمیته‌ای تشکیل دادیم تا برای افرادی که مشکل جدی نداشتند، بازنگری شود.

در داخل دانشگاه اصفهان هیچ بازداشتی نداشته‌ایم

او گفت: اختیارات رئیس دانشگاه افزایش پیدا کرده، اما از اختیارات‌مان حداقل استفاده را کرده‌ایم و برای دانشجویان برنامه ایجابی خواهیم داشت تا به فضای دانشگاه بازگردند، چون بخشی از ماجرا به ما بازمی‌گردد که نتوانسته‌ایم تغذیه فکری دانشجویان را تأمین کنیم.

هرسیج در پاسخ به سؤالی پیرامون نحوه اعتراض صحیح دانشجویان گفت: در سال‌های اخیر شاهد کاهش مشارکت سیاسی دانشجویان بودیم، مشارکت سیاسی زمانی تحقق می‌یابد که دانشجو احساس کند در تدوین و برنامه‌های سیاسی نقش دارد و در این راستا نیاز است برنامه‌های اثباتی و تبیینی را برگزار کنیم.

رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به تعداد دانشجویان بازداشتی ادامه داد: در داخل دانشگاه اصفهان هیچ بازداشتی نداشته‌ایم و بیرون از دانشگاه نیز مأموریتی نداریم؛ برخی از دانشجویان در بیرون از فضای دانشگاه اقداماتی انجام داده‌اند که توضیح در خصوص آن‌ها مربوط به نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی است و مسؤولیتی در این باره نداریم.

نظر شما:

security code