جام جهانی؛ مرگ برای همسایه هم خوب نیست!


۱۴۰۱/۰۸/۱۸ - ۱۶:۱۹ | کد خبر: ۲۷۶۹۵ چاپ

برگزاری جام جهانی، انتقادهای بین‌المللی زیادی را نسبت به کشور قطر به دنبال داشته است.

جام جهانی؛ مرگ برای همسایه هم خوب نیست!
کلانشهر: تا 12 روز دیگر بازی‌های جام جهانی 2022 قطر آغاز خواهد شد. میزبان آسیایی جام‌ جهانی، تا کنون 220 میلیارد دلار هزینه کرده که این چهار برابر کل رقمی است که هفت میزبان جام جهانی داشته‌اند. 

با وجود این هزینه‌کرد قطر با انتقادهای زیادی مواجه است. در کنار انتقادهای مجازی که توسط هواداران فوتبال مطرح می‌شود، سپ پلاتر رییس اسبق فیفا هم روز گذشته اعطای این میزبانی را به قطر اشتباه خودش خواند. تا میزبانی کشور همسایه بیش از پیش زیر سوال برود.

یکی از مواردی که منتقدان مجازی جام جهانی 2022 به میزبان آن وارد می‌کنند، مرگ کارگران مهاجری است که برای احداث زیرساخت‌ها به کار گرفته شدند. هر چند در فرهنگ ایرانی گفته می‌شود «مرگ خوب است اما برای همسایه» اما این بار مرگ برای همسایه نیز خوشایند نیست.

طبق آمار روزنامه گاردین انگلیس، 6500 کارگر مهاجر طی سال‌های 2011  تا 2020 در کشور قطر جان خود را از دست داده‌اند. منتقدان مجازی با عنوان چیزی که شما آن را میزبان جام جهانی می نامید نسبت به این آمار انتقاد کردند. هر چند بعضی منابع از هک گسترده اکانت‌های منتقدان جام جهانی خبر می‌دهند.

بر اساس آمار 2711 کارگر هندی، 1641 نپالی، 1018 بنگلادشی، 824 پاکستانی و 557 سری لانکایی در اثر شرایط سخت کارگری درگذشتند. 

 

طبق مشاهده میدانی خبرنگاران ایلنا، گزارشگران شبکه‌های قطری با حضور در نشست‌های خبری رییس فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش قصد داشتند با برجسته‌سازی فواید جام جهانی در قاره آسیا، نقطه ضعف و انتقادها نسبت به میزبان جام جهانی را کمرنگ کنند!

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری:

نظر شما:

security code