حاج علی اکبری، رئیس هیئت اعزامی رهبر انقلاب به سیستان و بلوچستان

در حوادث اخیر زاهدان آنهایی که سخنرانی های تحریک کننده کردند پاسخگو باشند؛ در خون های ریخته شده سهیم اند


۱۴۰۱/۰۸/۲۴ - ۱۵:۴۲ | کد خبر: ۲۷۹۱۹ چاپ

رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان گفت: در حوادث اخیر استان کسانی که با توئیت زدن و سخنرانی‌های تحریک‌کننده آب به آسیاب دشمن ریخته‌اند باید پاسخگو باشند؛ آنها حتماً در خون‌های بی‌گناهی که به زمین ریخته شد سهیم هستند.

در حوادث اخیر زاهدان آنهایی که سخنرانی های تحریک کننده کردند پاسخگو باشند؛ در خون های ریخته شده سهیم اند
کلانشهر : به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری پیش از ظهر امروز در همایش "میثاق مردم دارالولایه سیستان با ولایت" که با حضور حجت‌الاسلام‌ حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجت‌الاسلام‌ مهدوی مهر و حجت‌الاسلام لطفیان به‌عنوان هیئت اعزامی از سوی دفتر مقام معظم رهبری به استان سیستان و بلوچستان و جمعی از جوانان، بزرگان، سران طوایف، ریش‌سفیدان، علمای شیعه و سنی و نخبگان، دانشجویان و مسئولان سیستان برگزار شد، اظهار داشت: سلام پر از مهر و محبت رهبر عزیز و عالیقدرمان و امام عزیزتر از جانمان را در این مجلس پر از صفا، معنویت و بصیرت به همه شما برادران و خواهران عزیز و گرامی، اهالی مومن، باوفا، صبور، مهربان، شجاع و اهل ولایت سیستان و همچنین عزیزانی که در دارالولایه زابل و منطقه عمومی سیستان پرچمدار غیرت و ایمان هستند اهدا می‌کنم.

رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان افزود: این افتخار نصیب هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان شده تا پیک مهر و محبت امام عزیزمان باشیم برای استان سیستان و بلوچستان و امروز در جمع باصفای شما حضور پیدا کنیم. درباره شما فراوان خوانده و شنیده‌ایم و امروز هم به عیان مشاهده می‌کنیم و بنده هم از سال‌های دور با جوانان عزیز این خطه آشنایی دارم؛ بچه‌هایی با استعداد، بلندهمت و با ظرفیت فراوان برای اینکه بتوانند نور چشم خانواده، منطقه خود، ایران و اسلام باشند و امروز هم جلسه ما سرشار از حضور این قشر است.

وی بیان کرد: این اجتماع با حضور برادران و خواهران شیعه و سنی برگزار شده که مظهر وحدت است. عشق و ارادت مردم سیستان به رهبر عزیز انقلاب در این اجتماع به وضوح نمایان است چرا که این همایش در مدت کوتاهی هماهنگ شده و این حضور پرشور و معنادار برای ما مایه افتخار است. عزیزانمان در خصوص نیازهای این منطقه و دشواری‌های موجود مطالبی را مطرح کردند و بشارت‌هایی هم دادند و امروز پیام‌های پرمهر و محبتی هم از سوی مردم سیستان برای رهبر انقلاب شنیدیم؛ این جلسه با صفا به تعبیری تجدید عهد با رهبر معظم انقلاب است.

 
حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری گفت: امروز استکبار جهانی در اوج خشم و عصبانیت نسبت به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و این بر کسی پوشیده نیست؛ به فضل پروردگار متعال دست قدرتمند الهی که از آستین ملت ایران در پرتو انقلاب اسلامی بیرون آمد گریبان استکبار جهانی، جاهلیت مدرن، آمریکای جهان‌خوار و صهیونیست‌های تبهکار را گرفته و حالت خفقان برای آنها ایجاد شده؛ واقعاً حال آنها خوب نیست و روزگارشان تیره و تار است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: دشمنان باور نمی‌کردند زمانی از جانب ملتی که روی آن هیچ حسابی نمی‌کردند موجدیت پلیدشان به مخاطره بیفتد؛ آنها روزهای سختی را می‌گذرانند چرا که قدرتشان رو به افول است.

وی با اشاره به جلسه اخیر دانش‌آموزان با رهبر معظم انقلاب که اخیراً به مناسبت 13 آبان و روز دانش‌آموز برگزار شد، گفت: امام خامنه‌ای در این نشست مسئله مهمی را مطرح کردند و اشاره داشتند به تغییری که در هندسه قدرت جهادی در حال وقوع است و اینکه قدرت از غرب در حال انتقال به منطقه آسیا است. ایشان این موضوع را با ظرافت و بسیار دقیق و مستند برای آینده‌سازان میهن اسلامی و برای دانش‌آموزان و در واقع برای جامعه مطرح کردند.

انقلاب اسلامی مقدمات تغییر معادلات جهانی را فراهم کرده است
حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری افزود: شاخصه‌های این انتقال قدرت و اینکه چرا این اتفاق در حال وقوع است مطرح شد و آینده را نیز به زیبایی ترسیم کردند که اولین نکته آن این بود "در آینده جهان آمریکا منزوی است" و بعد این سوال را با یک نگاه تمدنی مطرح کردند که آینده‌سارزان و نسل آینده ما باید به این موضوع فکر کنند که در این آینده جایگاه ایران کجاست؟ یعنی ایران باید در آینده معادلات جهانی جایگاه رفیعی داشته باشد چون ایران عزیز ماست که مقدمات این تحولات بزرگ را با عنایت الهی و توکل به خدای متعال و تکیه بر معارف الهی بر اساس قرآن و عترت زمینه‌سازی کرده و این موضوع را همه می‌دانند که انقلاب بزرگ اسلامی ما چنین شرایطی را فراهم کرده است.

رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان اضافه کرد: این سوال پیش روی ملت ما و به ویژه دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان اصلی کشور است؛ بنابراین باید دقت کرده باشید که در این ماجراهای اخیر دشمن این بار مخصوصاً جامعه جوان، دانشجو و به ویژه دانش‌آموزان را هدف قرار داده و مسئله حجاب را بهانه کرده و دروغی به نظام نسبت دادند تا این معرکه برپا شود.

وی تصریح کرد: دشمن هرچه امکانات و توان داشت در یک جنگ جهانی رسانه‌ای وارد میدان کرد؛ مراکز فکر شیطانی خود را فعال کردند؛ از انگلیس خبیث و بی‌بی‌سی و اینترنشنال و امتدادش در آل سعود در ارتجاع منطقه؛ به عبارتی کفر و نفاق دست به دست هم دادند؛ البته هر دو باید بدانند که بنا بر نص قرآن کریم همه به اتفاق هم به جهنم خواهند رفت.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری اظهار داشت: دشمنان از سر انفعال و استیصال عملیات روانی گسترده‌ای انجام دادند که فقط ظرف 20 روز 17 هزار دورغ در فضای مجازی غیر از ماهواره‌ها و شبکه‌ها علیه انقلاب و ملت ایران و ارزش‌های اسلامی و انقلابی ما منتشر کردند به گمان اینکه می‌توانند ملت ایران را وارد یک فضای جدیدی علیه ارزش‌های انقلاب اسلامی بکنند و ملت پاسخ خیلی محکمی داد.

توطئه خطرناک اخیر کشور از جنس فرهنگی و اجتماعی بود
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: اغتشاشگران این بار جلادانه وارد میدان شدند و داعش‌وار ورود کردند و وقتی سراغ ارزش‌ها و قرآن و پرچم ایران رفتند و سخن از براندازی گفتند خیلی زود دستشان رو شد و همین امر موجب شد عده‌ای که مقداری دچار ابهام شده بودند از جریان اغتشاشات فاصله بگیرند و به توفیق الهی دشمن در این توطئه خطرناک اخیر که از جنس فرهنگی و اجتماعی بود با یک شکست مفتضحانه دیگر روبرو شد. ملت ایران یک بار دیگر با غیرت، ولایت‌مداری و وفای خود دشمنان خون‌خوار را شکست دادند و اکنون دشمنان ما از سیلی جدیدی که خودرده‌اند گیج هستند.

وی افزود: البته در گوشه و کنار عده‌ای از فریب خورده‌ها و نفوذی‌ها حوادث تلخی رقم زدند و ماجرای شاه چراغ را دیدیم که همین ایل و تبار بودند که مردم را شهید کردند. بعضی از این جوان‌هایی که در این ماجراهای اخیر ورود پیدا کرده و دستگیر شدند که البته اکثر آنها آزاد شده‌اند، در اعترافات خود گفته‌اند که هیجانی شده بودند و ابراز پشیمانی کرده‌اند. البته این حوادث بری نظام هزینه‌سازی کرد و به سطح امنیت جامعه آسیب زد.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری ادامه داد: وقتی سطح امنیت بالا که مزیت ایران عزیز است آسیب دید، نتیجه آن عملیات نفوذ و اتفاقی شبیه شاه چراغ و آنچه در زاهدان و خاش رخ داد می‌شود که در این وقایع عزیزانی از ما از مدافعان امنیت و افراد بی‌گناهی که گاهی عابر بودند به شرف شهادت رسیدند. این وسط نفوذی‌ها هم کار خود را می‌کنند؛ حتماً شنیده‌اید در همین قضایای اخیر که در سیستان و بلوچستان رخ داد تسویه حساب‌های شخصی و طایفه‌ای به اسم این قضایا انجام شد و وقتی سطح امنیت آسیب ببینید چنین حوادثی هم دور از انتظار نیست.

افرادی که با سخنان خود آب به آسیاب دشمن ریختند در ایجاد ناامنی سهیم هستند
رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حوادث اخیر استان کسانی که با توئیت زدن و سخنرانی‌های نامناسب و تحریک‌کننده آب به آسیاب دشمن ریخته‌اند باید پاسخگو باشند؛ آنها حتماً در خون‌های بی‌گناهی که به زمین ریخته شد و آسیب‌هایی که به اموال، جان و سلامتی مردم وارد شد سهیم هستند و مسئولیتشان بزرگ است.

وی افزود: همینجور انسان عین حرف‌های دشمن را بگیرد و در باب زنان و مباحث مختلف بیان کند؟ رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ای که با ائمه جمعه داشتند درباره بانوی ایرانی که به برکت انقلاب اسلامی توانسته در صحنه‌های مهم جهانی حضور پیدا کرده و افتخارآفرینی کند سخن گفتند؛ دشمن می‌خواهد از بانوان ما با یک مشت عناصر معلوم‌الحال، خارج‌نشینان، سلطنت‌طلبان فرسوده و منافقان کودک‌کش و آوارره و بی‌هویت انتقال بگیرد؛ آن وقت شما در سخنرانی‌ها با حرف‌های مبهم و یکی به میخ و یکی به نعل زدن و طرح مباحث تریک کننده و زیر سوال بردن نظام آسیب بزند؟! اینها باید جواب بدهند چرا که در این ناامنی‌ها مقصر هستند.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری ادامه داد: البته این موضوعات مختص حوادث اخیر نیست چرا که پیش از این هم هرجا فرصت کرده‌اند نیش زده‌اند و ابهام‌آفرینی و تولید بی‌اعتمادی و دلسردی کرده‌اند. این همه زحمات و خدماتی که نظام مظلوم ما در طول 43 سال انجام داده یک بار از زبان اینها بیان نشده و در این حوزه لال هستند اما زمانی که بخواهند اشکالات را مطرح کننده زبانشان دراز است.

دشمنان در سیستان و بلوچستان کاسب نشدند
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: مردم سیستان و بلوچستان اما با وجود طراحی‌هایی که از سوی دشمنان ویژه این خطه از کشور صورت گرفته بود و پشت صحنه‌هایی که وجود داشت که بعضی از آنها در آینده بیان خواهد شد، به خوبی آزمون پس دادند. دشمنان روی ملاحظات قومیتی و مبحث مذهبی و مرزی بودن و شرایط اقلیمی اینجا حساب باز کرده بودند اما کاسب نشدند. اخیراً هم تحرکاتی داشتند که موفق نبود.

وی افزود: مردم این استان از شیعه و سنی و طوایف گوناگون با همان تنوع زیبایی که دارند ایستادند و به لطف خداوند متعال دشمن را در این استان هم ناامید کردند؛ اگرچه خسارت‌های سنگینی در این استان به ویژه در زاهدان ایجاد شد که رهبر معظم انقلاب را آزرده کرد و برای ایشان خیلی سخت بود که فرزندانشان در این خطه آسیب دیدند.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری ادامه داد: حضور ما به عنوان نماینده رهبر معظم انقلاب و فرستاده ایشان به همین جهت بود و ما را مامور کردند خدمت این مردم برسیم چون ایشان این منطقه را عمیقاً دوست دارند و بهتر از هر فرد دیگری ظرفیت، استعداد، سرمایه‌ها، دشواری‌ها و مظلومیت آن را می‌شناسند؛ به همین جهت ما مامور شدیم تا هم برای این مقاومت و ایستادگی به مردمان عزیز این دیار سلام ایشان را برسانیم و هم به خاطر دشواری‌های پیش آمده که بعضی از خانواده‌ها و عزیزان آسیب دیدند از آنها دلجویی شود و به شهدای عزیزمان عرض ارادت شود که این موضوع انجام شده است.

سیستان و بلوچستان جلوه‌گاه وحدت است

رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان اظهار داشت: منطقه عزیز شما به عنوان جلوه‌گاه وحدت شناخته می‌شود و همین سرمایه موجب شده دشمن تلاش کند در این خطه آتش‌افروزی کند؛ البته نتوانستند به خاطر این وحدت به هدفشان برسند اما آنچه رهبر معظم انقلاب را نگران می‌کند این است که این وحدت عمیق و ناگسستنی مذهبی و قومی که سرمایه و مبنای آبادانی دنیا و آخرت این منطقه است آسیب ببیند. بنابراین به یاری خداوند و با بصیرت مردم هم این وحدت حفظ می‌شود و علاوه بر آن جوانان و نخبگان استان دست در دست هم و هم‌پای دولت خدمتگذار و مسئولین این منطقه را سریعتر از گذشته خواهند ساخت.

وی گفت: مردم سیستان یک بشارت هم دادند که در این منطقه خبری از اغتشاش نبود و نخواهد بود که این موضوع را به طور خاص محضر رهبر معظم انقلاب عرضه خواهیم کرد که مردم اینجا به برکت ولایت امیرالمونین(ع) و اهل بیت(ع) و عشقی که به اسلام و میهن دارند و به برکت عشق به امام حسین(ع) از شیعه و سنی در وحدت کامل در امان خواهد بود.