استاندار گیلان از همه فرمانداران و مدیران استان خواست در روز ۱۵ دقیقه را به مطالعه اختصاص دهند و تصریح کرد: علیرغم برخورداری از گنجینه های فرهنگی و تاریخی و ادبی و هنری؛ متاسفانه سرانه مطالعه در جامعه خیلی پایین است.

همه مدیران گیلان روزانه ۱۵ دقیقه مطالعه کنند
کلانشهر:اسدالله عباسی در مراسم تکریم مقام کتابداران و کتابخوانان و مروجین استان گیلان، از اهالی کتاب و کتابخوانی و کتابداران به عنوان نگهبانان گلستان های ایران اسلامی یاد کرد و گفت: اهالی کتاب و کتابخانه صاحبان اندیشه و ادب هستند.

وی با بیان اینکه کتابداران همچون باغبان گل های جامعه را پرورش می دهند، اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی هم در شکل و هم در محتوا به جامعه زیبایی خاصی می بخشد.

استاندار گیلان کتاب را ذخیره ارزشمند علم و فرهنگ دانست و تصریح کرد: کتاب منشا تاریخ است و علم و دانش و فرهنگ و آداب و رسوم گذشتگان از طریق کتاب نسل به نسل منتقل شده و به ما رسیده است.

عباسی با بیان اینکه اندیشه های علما و محققین و دانشمندان و نویسندگان و مورخان و... از طریق کتاب های فاخر به ما ارث رسیده است، متذکر شد: کتابداران وظیفه حفظ و حراست از این میراث جاودان را بر عهده دارند.

وی ظهور ابزارهای دیجیتال را موجب کم شدن نیاز جامعه به کتاب و کتابخوانی ندانست و خاطرنشان کرد: همچنان دسترسی آسان به کتاب و کتابخانه جزو رسالت های اول فرهنگی ماست و شهرداران موظف هستند به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند.

استاندار گیلان کتابخانه مرکزی رشت را نمادی از کتابخانه های عمومی استان دانست و بیان کرد: امیدواریم با استفاده از همه ظرفیت های استان شاهد بهره برداری کامل از این کتابخانه بزرگ باشیم.

وی با بیان اینکه قرآن کریم بهترین کتاب برای خواندن است، عنوان کرد: نزول قرآن اهمیت کتابخوانی را نشان داد و لذا باید از میراث دینی و اعتقادیمان نیز حراست کنیم. همچنین تشویق کودکان و نوجوانان به کتابخوانی به پرورش این نسل آینده ساز کمک می کند.

عباسی از همه فرمانداران و مدیران استان خواست در روز ۱۵ دقیقه را به مطالعه اختصاص دهند و تصریح کرد: علیرغم برخورداری از گنجینه های فرهنگی و تاریخی و ادبی و هنری؛ متاسفانه سرانه مطالعه در جامعه را خیلی پایین است و لذا باید با ترویج کتاب و کتابخوانی به اعتلای فرهنگ ایران اسلامی و گیلان عزیز بپردازیم.

استاندار گیلان مسائل فرهنگی شهر را مهمتر از مسائل عمرانی و خدماتی دانست و یادآور شد: یکی از شاخص های انتخاب شهردار نمونه را مدیریت پسماند گذاشتیم لذا ترویج فرهنگ کتاب نیز شاخص دوم انتخاب شهردار نمونه است.

وی مدیریت پسماند و تکفیک زباله را یک امر فرهنگی دانست و گفت: کتابداران بهترین افراد برای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی درباره حقوق شهروندی هستند.

نظر شما:

security code