امام جمعه مشهدگفت: امروزه همه رسانه‌های آمریکایی از BBC گرفته تا ایران اینترنشنال، من‎وتو و سایر این بوق‌های دروغ، در حال ترویج همان نقشه کودتای ۲۸ مرداد هستند. دعوت به اعتصاب با اجبار به اعتصاب تفاوت دارد. اعتصاب برای کسانی است که معترض باشند و موضوعی را مطالبه کنند، اما اینکه به‌ زور عده‌ای مغازه‌های خود را ببندند، درحالی‌که مطالبه ندارند، کجای دنیا سابقه داشته که اعتصاب، اجباری باشد؟

این‌هایی که روسری از سر برمی‌دارند، بدانند که آمریکا به آنان به چشم روسپی‌های کودتای ۲۸ مرداد نگاه می‌کند
کلانشهر: آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی(ع) برگزار شد، با اشاره به تحریف بخشی از سخنان خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته اظهار کرد: در مسئله جهاد تبیین که هفته گذشته موردبحث قرار گرفت، یک بازخوانی نسبت به انقلاب و پیدایش نظام اسلامی از دل این انقلاب مطرح شد تا نسلی که پیروزی انقلاب را ندیده و آن لحظات را درک نکرده است، متوجه حقایق شود. با این حال، در شرایطی که هفته گذشته مطرح کردیم که در عرصه جهاد تبیین باید از همه امکانات، سرمایه‌های مادی و معنوی و ظرفیت‌ها و امکانات فناوری روز استفاده شود و نباید منتظر ماند که فضای مجازی مدیریت و شبکه‌های فاسد و مفسد بیگانه فیلتر شود، عده‌ای چنین تلقی کردند که با فیلترینگ مخالفت شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بنده گفتم که در انتظار فیلترینگ نباشید، اما عده‌ای این‌طور القا کردند که ما با فیلترینگ مخالف هستیم. این را بگویم که مسئولان بدانند؛ همه آن‌هایی که مسئول فضای مجازی بودند و شبکه‌های اجتماعی دشمن را بی‌در و دروازه و ولنگار در این کشور رها کردند، باید پاسخگوی همه خون‌های پاک شهدایی باشند که در این روزها بر زمین ریخته می‌شود.

نماینده ولی‌ فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از عرصه‌های جهاد تبیین، بازخوانی پیروزی انقلاب و تشکیل نظام اسلامی برای جوانان است، خاطرنشان کرد: این عزیزان ما چشم ‌باز کرده‌اند و فکر می‌کنند که پیش از این، جریان دیگری در کشور حاکم بوده و بعد از یکسری تحولات، جریان دیگری آمده تا قدرت را در اختیار بگیرد و جمهوری اسلامی را تشکیل بدهد. فکر می‌کنند که با یک کودتا یا دگرگونی سیاسی، حکومت و وزارت و دولت شکل‌گرفته در حالی‌ که نمی‌دانند این نظام از دل انقلاب اسلامی بیرون آمد. انقلابی که شکل‌گیری، استمرار و پیروزی آن با خواست مردم بود و زمانی به پیروزی رسید که هیچ قدرتی در عالم از این نهضت حمایت نمی‌کرد.

علم‌الهدی ادامه داد: آن روز که دولت مائوئیست چین ادعای مقابله با امپریالیسم غربی را داشت، رئیس‌جمهور همین کشور در همان سال‌ها به ایران آمد و از حکومت ستم‌شاهی ایران که در حمایت کامل آمریکا بود، حمایت کرد. در این شرایط مردم هرگز دست به اسلحه نبردند تا شب ۲۲ بهمن که اسلحه‌ها از پادگان‌ها استخراج شد و مثل پشته هیزم در مساجد، اسلحه تجمیع شد. تا پیش از این، اگرچه مردم خواهان دفاع از خود با سلاح بودند اما امام هرگز اجازه نداد که ملت دست به اسلحه ببرد و در کف خیابان‌ها، مردم با سینه خشک در برابر گلوله‌های داغ دژخیمان ستم‌شاهی می‌ایستادند.

امام‌ جمعه مشهد تصریح کرد: از آن زمان حدود ۴۳ سال می‌گذرد و در هر بحران، این مردم بودند که پیروزمندانه از انقلاب دفاع کردند. منافقان ناپاکی که به شکل روسپی آمریکایی، مردم را در کوچه و بازار به خاک و خون کشیدند و ۱۷ هزار شهید به این ملت تحمیل کردند، درنهایت با همت و اراده انقلابی مردمی که از امنیت و استقلال خود پاسداری می‌کردند، با خفت و خواری از این کشور خارج شدند. این مردم بودند که توطئه آمریکایی فتنه ۸۸ را با خاک یکسان کردند. این مردم بودند که در جریان دفاع از حرم، از مقدسات و حرم‌های شریف امامان خود دفاع کردند و با این حساب، تاکنون هیچ انقلابی با این کیفیت روی زمین نبوده که مردم همه‌کاره آن باشند.

وی تأکید کرد: در این عرصه، شکست‌خورده مفتضح، استکبار جهانی، آمریکا و اذناب او هستند. از روز اول این انقلاب هیچ کاری از عهده آمریکا برنیامد و تا به امروز اگر هم کاری نکرده است، نه به این خاطر بوده که نمی‌توانسته، بلکه به این دلیل بوده که عرضه آن را نداشته و در هر حمله و توطئه‌ای شکست خورده است.

تکرار توطئه کودتای ۲۸ مرداد در اغتشاشات اخیر

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن بازخوانی تاریخ کودتای ۲۸ مرداد به‌عنوان نخستین و تنها توطئه موفق آمریکا در تاریخ، گفت: سرآغاز همه‌چیز در این کشور کودتای ۲۸ مرداد بود که در آن، دولت ملی به توطئه آمریکا سرنگون شد و یک مزدور وابسته بر ملت ما تسلط یافت. برادران و خواهران، چه باعث شد تا نقشه ۲۸ مرداد در این کشور موفقیت‌آمیز اجرا شود و چرا آمریکا در حال اجرای دوباره این نقشه است؟ این مسائل باید به‌ دقت مورد بررسی و تبیین قرار گیرد.

 علم‌الهدی بیان کرد: آمریکا در حال اجرای مجدد نقشه ۲۸ مرداد است تا به این ترتیب، بتواند دوباره بر ملت ایران مسلط شود. نقشه آمریکایی در توطئه‌های اخیر این است که از یکسو با جلادان و اراذل و اوباش و از سوی دیگر با زنان روسپی به جان مردم بیفتد. فردی برایم تعریف می‌کرد که در دوران کودتای ۲۸ مرداد، روزی در دروازه تهران «شعبان بی‌مخ» را دیده بود که با چاقو بر پیشانی یک آقاپسر دانشجو کلمه خائن را می‌نوشت. این داعشی‎‌های ناپاکی که در حال اغتشاش هستند، از جنس همان شعبان بی‌مخ اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه مشهد، وی اضافه کرد: حوادث روز گذشته که منجر به شهادت دو تن از نیروهای بسیجی در مشهد شد نیز نمونه حرکت شعبان بی‌مخی بود. اینکه یک نفر بیاید با چاقو به گردن جوانی بکشد و سراغ دومی برود، این دیگر اعتراض نیست. کجا اعتراض می‌کنید؟ در آغوش آمریکا و در حالی‌ که دست در دست قاتلان و آدمکش‌ها دارید؟

امام جمعه مشهد با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد با همان ابزار ۷۰ سال پیش توطئه خود را جلو ببرد، اظهار کرد: دشمن نمی‌داند که این مردم دیگر ملت ۷۰ سال قبل نیستند. این مردم، ملتی هستند که هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم را پشت سر گذاشتند و با ۱۷ هزار شهید، منافقان ناپاک وابسته به اجانب را از کشورشان بیرون کردند و بنابراین، دیگر نقشه کودتای ۲۸ مرداد دوباره جواب نخواهد داد. در مقابل، این‌هایی هم که روسری از سر برمی‌دارند و برای رضایت آمریکا کشف حجاب می‌کنند، بدانند که آمریکا به آنان به چشم همان روسپی‌های کودتای ۲۸ مرداد نگاه می‌کند. آیا راضی هستید که عفت خود را رها کنید تا آمریکا خوشش بیاید؟ 

علم‌الهدی افزود: امروزه همه رسانه‌های آمریکایی از BBC گرفته تا ایران اینترنشنال، من‎وتو و سایر این بوق‌های دروغ، در حال ترویج همان نقشه کودتای ۲۸ مرداد هستند. دعوت به اعتصاب با اجبار به اعتصاب تفاوت دارد. اعتصاب برای کسانی است که معترض باشند و موضوعی را مطالبه کنند، اما اینکه به‌ زور عده‌ای مغازه‌های خود را ببندند، درحالی‌که مطالبه ندارند، کجای دنیا سابقه داشته که اعتصاب، اجباری باشد؟

وی ابراز امیدواری کرد: مغازه‌داران حاضر به بستن مغازه‌های خود نبودند و شما ناکام ماندید، اما چرا انتقامش را از دو آقا پسر جوان و نخبه دانشگاهی گرفتید؟ مسئولان بدانند که نباید اقتدار نظام تبدیل به انفعال شود. امنیت بازیچه نیست که عده‌ای بخواهند آن را ملعبه خود قرار دهند. اگر به دشمن رو بدهید، او پا پیش می‌گذارد و نتیجه آن هم شهادت‌های مظلومانه همین بسیجیانی است که خون‌های پاکشان بر زمین می‌ریزد و خانواده‌هایشان را داغدار می‌کند. امیدواریم که مسئولان ما با کمال اقتدار برخورد کنند و این بساط آمریکایی از کشور ما جمع شود.

نظر شما:

security code