اولین پایگاه اورژانس بانوان امروز چهارشنبه با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان در رشت راه‌اندازی شد.

اولین پایگاه اورژانس بانوان در رشت راه‌اندازی شد

کلانشهر:رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان گفت: نخستین پایگاه اورژانس بانوان با توجه به ضرورت حضور بانوان اورژانس برای امدادرسانی در شرایط بحرانی و اورژانس های مربوط به بانوان در رشت راه‌اندازی شده‌ است.

دکتر جمشید محمدی روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح پایگاه اورژانس بانوان رشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: این پایگاه با حضور تیم اورژانس بانوان به صورت ۱۲ ساعته در روز برای خدمت‌رسانی به بانوان راه‌اندازی شده‌است.

وی با اشاره به فعالیت چهار نیرو شامل ۲ کارشناس پرستاری و ۲ کارشناس مامایی در پایگاه اورژانس بانوان رشت خاطر نشان کرد: این نیروها برای امدادرسانی در اورژانس‌های احتمالی بانوان در شهر رشت آماده ارائه خدمات هستند.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان بیان داشت: با افتتاح اورژانس بانوان شاهد تسهیل خدمات پیش بیمارستانی برای بانوان خواهیم بود.

وی با اشاره به افزایش بانوان تحصیلکرده در رشته فوریت‌های پزشکی ابراز امیدواری کرد تا شاهد افزایش پایگاه‌های اورژانس ویژه بانوان در گیلان باشیم.

دکتر محمدی بیان داشت: ماهانه به طور متوسط نزدیک به ۱۰ هزار ماموریت توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ استان انجام می‌شود که بیشترین ماموریت‌ها مربوط به غیرتصادفی ها از جمله بیماری های قلبی و مشکلات تنفسی است.

هم‌اکنون ۷۸ پایگاه اورژانس با ۶۶۴ نیرو در استان گیلان فعال است