فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر اراضی جنگلی سه شهرستان رودبار، ماسال و رضوانشهر درگیر حریق شده اند، گفت: مساحت این حریق ها زیر ۱۰ هکتار است.

حریق‌های لکه‌ای در اراضی جنگلی ۳ شهرستان گیلان
کلانشهر:سرهنگ محمد قربانی لرد  با اشاره به وقوع پدیده وزش باد گرم در استان گیلان از عصر روز گذشته، اظهار کرد: در حال حاضر اراضی جنگلی سه شهرستان رودبار، ماسال و رضوانشهر درگیر حریق شده اند.

وی از وقوع حریق سطحی در این شهرستان ها خبر داد و تصریح کرد: به دنبال صدور هشدار هواشناسی، کلیه نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در حالت آماده باش هستند و لذا اجازه گسترش حریق را نمی دهند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه مجموع حریق های رخ داده تاکنون زیر ۱۰ هکتار بوده است، تصریح کرد: در شهرستان رودبار دو فقره حریق به مساحت ۵۰۰۰ متربع داشتیم که شب گذشته بخشی از آن مهار شد و عملیات اطفا همچنان ادامه دارد. آتش سوزی در شهرستان تالش نیز شب گذشته مهار شد.

قربانی لرد با اشاره به وقوع حریق پنج هکتاری در رضوانشهر طی بامداد امروز، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این آتش سوزی نیز مهار شده است و لکه گیری در حال انجام است.

وی مجموع حریق های رخ داده را لکه ای و شامل برگ ها و خاشاک خشک کف جنگل و کنده های شکسته و افتاده دانست و گفت: نیروهای حفاظتی و غیر حفاظتی منابع طبیعی استان به همراه دمنده و آتش کوب و آتش بر در حال اطفای حریق هستند؛ همچنین همیاران طبیعت و نیروی های هلال احمر و آتش نشانی و بسیجی و مردمی در حال کمک رسانی به اطفا هستند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه کلیه پرسنل این اداره کل تا پایان وزش باد گرم در سطح اراضی جنگلی حضور دارند، بیان کرد: مردم هرگونه مشاهده دود از داخل جنگل ها را با شماره ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع رسانی کنند.

نظر شما:

security code