رئیس سازمان غذا و دارو گفت: علیرغم پیگیری‌های مستمر با بانک مرکزی، تامین ارز و تسهیلات مدنظر سازمان غذا و دارو توسط بانک‌های عامل انجام نشده است و مشکل تامین ۴۰ قلم دارویی به دلیل عدم رفع مشکل نقدینگی شرکت‌هاست.

 کمبود ۴۰ قلم دارو به دلیل عدم رفع مشکل نقدینگی شرکت‌ها
کلانشهر:دکتر سید حیدر محمدی  با اشاره به بهبود شرایط تامین آنتی‌بیوتیک‌ در داروخانه‌‎ها، گفت: در تولیدات داخلی برخی آنتی بیوتیک‎ها مثل کوآموکسی کلاو شاهد رشد ۲۰ برابری تولید آن نسبت به ابتدای سال و سفیکسیم ۱۰ برابر و داروی آموکسی سیلین ۴ برابر شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴ محموله آنتی بیوتیک وارد کشور شده است، اظهار کرد: در چند روز آینده یک محموله دارویی جدید نیز وارد کشور خواهد شد. اقدامات صورت گرفته با هدف رفع کمبودهای ضروری دارو تا ثبات بازار و رفع نیاز بیماران ادامه خواهد یافت.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه میزان تولید آنتی بیوتیک‌های خوراکی و سرم از طریق تولید داخل افزایش یافته است، گفت: با رفع مشکلات تولیدکنندگان آمار تولید در کشور افزایش یافت. همچنین شرکت‌هایی که تخلفشان اثبات شده است به نهادهای بازرسی معرفی شدند و پس از این ابلاغ شد هیچ شرکت دولتی به دلیل زیان‌ده بودن مجاز به توقف تولید و فروش نخواهد بود.