امام جمعه رشت گفت: برخی می گویند باید صدای مردم را شنید، اما ما به آنها می گوییم چرا شما صدای ملت را علیه اغتشاش و ناامنی نمی شنوید؟!

برخی می گویند باید صدای مردم را شنید/ چرا شما صدای ملت را علیه اغتشاش و ناامنی نمی شنوید؟!

کلانشهر: آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با گرامیداشت سالروز شهادت سردار جنگل، از میرزا کوچک خان جنگلی به عنوان یک روحانی مبارز و آزاده یاد کرد و گفت: شهید میرزا کوچک علیه استبداد داخلی و استعمار خارجی قیام کرد و حماسه تاریخی مقاومت را آفرید.

 

وی با بیان اینکه بعد از شهادت میرزا کوچک، ارزش و جایگاه او در بین مردم مشخص شد، افزود: خوشبختامه بعد از ۱۰۰ سال کنگره ملی و بین المللی میرزا کوچک جنگلی را برگزار کردیم تا مردم ایران و همه آزادیخواهان جهان با الگوهای ناب مقاومت در برابر استکبار آشنا شوند.

 

امام جمعه رشت در ادامه به دیدار جمعی از بسیجیان با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: بسیج و بسیجی در اوج فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی و جهاد و شهادت هستند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به حوادث اخیر و نقش واضح دشمنان جمهوری اسلامی در هدایت اغتشاشات، اضافه کرد: برخی همچنان رفع مشکلات کشور را در برقراری رابطه با آمریکا می دانند، اما این آمریکایی ها هستند که به عهد و پیمان پایبندی ندارند و به تعهدات خود عمل نمی کنند.

 

وی با بیان اینکه ملت ایران هرگز تسلیم در برابر ابرقدرت ها و زورگویان عالم را نمی پذیرند، یادآور شد: آمریکا تنها به یک شرط از ما راضی می شود و آن باج دادن است و این باج خواهی حتما ادامه خواهد داشت، اما هیچ ایرانی غیرتمندی به زیادی خواهی های دشمنان پاسخ نمی دهد.

 

آیت الله فلاحتی با اشاره به تجربه دولت گذشته در مذاکره با آمریکا و بی نتیجه بودن آن، عنوان کرد: جمهوری اسلامی در جریان برجام پایبندی خود به تعهدات بین المللی را ثابت کرد، اما هیچ دستاوردی نداشتیم که نشان می دهد طرف مقابل نه تنها بد عهدی کرده، بلکه بر تحریم ها نیز افزوده است؛ البته برخی همچنان چشم به غرب دوخته اند.

 

وی با بیان اینکه صدای واقعی ملت همان فریادهای استکبارستیزانه یوم الله ۱۳ آبان و حضور میلیونی در مراسم تشییع شهدا است، یادآور شد: برخی می گویند باید صدای مردم را شنید، اما ما به آنها می گوییم چرا شما صدای ملت را علیه اغتشاش و ناامنی نمی شنوید؟!

 

امام جمعه رشت در بخش دیگری از بیانات خود به وظیفه سنگین و حساس دستگاه های نظارتی اشاره کرد و گفت: متاسفانه قیمت اقلام مصرفی مردم روز به روز افزایش می یابد و نظارت اثرگذار و خوبی بر بازار حاکم نیست و شاهد نقش دلالان در بی ثباتی اقتصادی کشور هستیم که مردم را بسیار رنج می دهد و باید برخورد قاطع دستگاه قضا را ببینیم تا آرامش بر بازار حاکم شود.

 

وی در پایان روز دانشجو را گرامی داشت و اضافه کرد: دانشگاهیان قشر فرهیخته جامعه هستند و امید کشور و ملت به آنهاست لذا از دانشجویان مومن و متعهد انتظار داریم با مسائل جامعه آگاهانه برخورد کنند و فرصت ها و تهدیدها را بشناسند و برای آینده برنامه ریزی کنند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تلاش دشمنان برای دور کردن دانشجویان از فضای رشد و توسعه و پیشرفت، خاطرنشان کرد: پیشرفت ها و دستاوردهای شگرف کشور را مرهون تلاش دانشجویان نخبه هستیم و لذا دشمنان نیز به این باور رسیده اند.