سرپرست اداره کل راهداری گیلان با اشاره به برفروبی ۲۹۵ کیلومتر از محورهای کوهستانی استان، گفت: حجم این برفروبی ۴۵۵ هزار مترمکعب بوده است.

برفروبی ۲۹۵ کیلومتری محورهای کوهستانی گیلان
کلانشهر:غلامعلی نیک فهم  از انجام نخستین برفروبی در محورهای کوهستانی استان گیلان طی روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ آذر امسال خبر داد و اظهار کرد: در پی بارش برفی که در تعدادی از محورهای کوهستانی استان گیلان به زمین نشست، راهداران استان اولین عملیات راهداری پاییزی را اجرا کردند.

وی از برفروبی ۲۹۵ کیلومتری محورهای کوهستانی استان خبر داد و افزود: با تلاش شبانه روزی و بی وقفه راهداران حجم برفروبی به ۴۵۵ هزار مترمکعب رسید.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان تصریح کرد: بیشترین بارش های برف در محورهای سیاهکل - دیلمان در شهرستان سیاهکل، اسالم - خلخال در شهرستان تالش، پونل - خلخال در شهرستان رضوانشهر، گرمابدشت - لشکان و زیاز - شوک در شهرستان رودسر، هالیدشت - خصیب دشت و شوک - ملکوت در شهرستان املش و محورهای کوهستانی شهرستان رودبار گزارش شده است.

نیک فهم با بیان اینکه طی مدت مذکور ۶۱ نیروی راهدار با ۴۴ دستگاه انواع ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین در عملیات راهداری فعال بودند، خاطرنشان کرد: ۹۶ تن شن و نمک نیز در سطح محورهای کوهستانی که با بارش برف مواجه بودند، استفاده شده است.

سرپرست اداره کل راهداری گیلان از مردم خواست ضمن پرهیز از تردد غیر ضروری در محورهای کوهستانی استان، حتما پیش از رفتن به این‌ مناطق ضمن به همراه داشتن تجهیزات مناسب و رعایت احتیاط لازم به ویژه در گردنه های برفگیر، از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه های استان از وضعیت راه ها مطلع شوند.

نظر شما:

security code