سی و چهارمین جشنواره تئاتر گیلان روز سه‌شنبه در حالی به کار خود پایان داد که در این جشنواره هیات داوری هشت اثر را در بخش های مختلف مورد ارزیابی قرار داد و نفرات برتر هر رشته را معرفی کرد.

نفرات برگزیده سی و چهارمین جشنواره تئاتر گیلان معرفی شدند
کلانشهر: به گزارش ایرنا، این جشنواره از ۹ تا ۱۱ آذرماه ۱۴۰۱ آثار "خانه ای برای پرواز " به کارگردانی محمد کاظم زاده مژدهی، "پر" محمد رسائلی، " تاسیان " محمد پورجعفری، "اسم شب، ضحاک زهر ماری " وحید درویشی، " توت های وحشی " زهرا صدری، " ابدیت " محب آبیاری، "آخرین مذاکره پرنسس های جوان " مهدی مهربان، "جشن" رضا فتوت خواه را در تماشا خانه نارون، تئاتر شهر و سالن شهید انصاری مجموعه خاتم الانبیاء (ص) به نمایش گذاشت و هیاتی سه نفره متشکل از ایوب آقاخانی، وحید نفر و محسن سراجی این آثار را داوری کردند.(گزارش تصویری را اینجا مشاهده کنید)

تقدیر از پیشکسوتان، منتقدان و آثار برتر

هیات داوران سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان در بخش پوستر و بروشور لوح تقدیر و جایزه نقدی را به طراحی آگاهینامه نمایش های "تاسیان " شاهین بشرا و "پر" محمد امین قنبری داد.

در بخش موسیقی هم این هیات از آهنگساز نمایش "جشن" شهاب آزادی وطن، تقدیر کرد و دیپلم افتخار را به آهنگساز نمایش "ابدیت" محمد حقیقت طلب داد.

در بخش طراحی لباس نیز هیات داوران دیپلم افتخار را به طراح نمایش "آخرین مذاکره پرنسس های جوان" هستی جفری اعطا کرد و در بخش طراحی صحنه از طراحان صحنه ۲ نمایش "اسم شب، ضحاک زهر ماری"(وحید درویشی) و "جشن" (رضا فتوت خواه) تقدیر کرد. آثار برگزیده این بخش نیز که دیپلم افتخار گرفتند طراحان صحنه نمایش های "پر" و "خانه ای برای پرواز" بود که به محمد رسائلی تعلق گرفت.

در بخش بازیگری نیز لوح تقدیر به حضور موثر و به اندازه بازیگر نوجوان نمایش "خانه ای برای پرواز" به آرتینا علیزاده اهدا شد و در بازیگری مردان هیات داوران از ۲ بازیگر نمایش تاسیان عرفان اقبالی و ارشیا زمانی تقدیر کرد.

محمد رسائلی برای بازیگری در نمایش خانه ای برای پرواز دیپلم افتخار گرفت و لوح تقدیر نفر دوم هم به رضا فتوت خواه بازیگر نمایش جشن و جایزه سومی هم به محمد فرحبخش بازیگر نمایش ابدیت رسید.

در بازیگری بانوان نیز هیات داوران از هماهنگی گروهی ترکیب بانوان بازیگر نمایش "توت های وحشی " با اهدای لوح تقدیر کرد و جایزه نفر اول تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به مرجان موسی نژادبازیگر نمایش اسم شب، ضحاک زهر ماری و جایزه نفر دوم هم به شیوا رجبی بازیگر این نمایش اهدا شد. روژان فتوت خواه و آتیلا بیجاری نیز برای بازی در نمایش های جشن و ابدیت مقام سوم را کسب کردند.

هیات داوران این جشنواره با اهدای تندیس و لوح افتخار رضا فتوت خواه را بعنوان کارگردان برتر برگزیده معرفی کرد و کارگردان های نمایش خانه ای برای پرواز و اسم شب، ضحاک زهر ماری (مجید کاظم زاده مژدهی و وحید درویشی) نیز لوح تقدیر گرفتند و جایزه نفر سوم به کارگردان نمایش توت های وحشی زهرا صدری اعطا شد.

نمایش نویسان تئاترهای جشن (آرمین حمدی پور) و اسم شب، ضحاک زهرماری (وحید درویشی) جایزه های دوم و سوم را گرفتند و هیات داوران در این بخش هیچ نمایش را در میان آثار ارائه شده شایسته رتبه اول ندانست.

هیات داوران نمایش های جشن به کارگردانی رضا فتوت خواه و اسم شب ضحاک زهرماری به کارگردانی وحید درویشی را با درنظر گرفتن جمیع ضعف ها و امتیازات آثار حاضر در این دوره را بدون اولویت به عنوان آثار برگیزیده به اداره کل هنرهای نمایشی معرفی کرد.

در این آیین از غلامرضا میر معنوی و فرهاد رحمانزاده بعنوان پیشکسوتان تئاتر استان، سلمان اسماعیل زاده و علیرضا پارسی منتقدان جشنواره و مهرانه به‌نهاد و علی اسدی، مهرداد بخشی هیات انتخابی این جشنواره نیز تقدیر شد.

آیین اختتامیه آن در تئاتر شهر رشت (مجموعه سردار جنگل رشت) برگزار شد مجموعه ای که پس از ۱۷ سال تعطیلی با بازسازی سن و سالن به محفل و پاتوق اصلی اهالی تئاتر استان تبدیل شده است.

نظر شما:

security code