تیم ملی آرژانتین برای سومین بار قهرمان جام جهانی شد.

آرژانتین، قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲/ کلکسیون افتخارات نابغه تکمیل شد
کلانشهر : آرژانتین و فرانسه امروز از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف هم رفتند تا تکلیف قهرمان بیست و دومین دوره جام جهانی مشخص شود.

فینال جام جهانی با برتری مطلق آرژانتین آغاز شد. شاگردان اسکالونی توپ و زمین را در اختیار داشتند و در دقیقه ۲۳ روی خطای پنالتی که روی دیماریا انجام شد، مسی گل اول بازی را به ثمر رساند. در ادامه فرانسوی‌ها باز هم چندان قدرتمند ظاهر نشدند و دیماریا که امشب ستاره بازی بود گل دوم را در دقیقه ۳۶ به ثمر رساند. نیمه اول با نتیجه ۲-۰ به پایان رسید.

در آغاز نیمه دوم آرژانتین عقب نشست اما باز هم فرانسوی‌ها فرصتی برای گلزنی پیدا نمی‌کردند تا در دقیقه ۷۸ روی هوشمندی موانی یک ضربه پنالتی برای آن‌ها اعلام شد. ضربه‌ای که امباپه آن را در دقیقه ۸۰ گل کرد. ۲ دقیقه پس از این صحنه باز هم امباپه روی یک ضربه والی دروازه آرژانتین را باز کرد تا حساب کار ۲-۲ شود.

آرزانتین قهرمان جهان
در نیمه اول وقت‌های اضافی فرانسه تا حدودی برتر بود اما در نیمه دوم آرژانتینی‌ها بهتر کار کردند و در دقیقه ۱۰۹ توسط مسی به گل رسیدند. در حالی که همه تصور می‌کردند بازی با همین نتیجه به پایان می‌رسد در دقیقه ۱۱۵ فرانسه صاحب یک ضربه پنالتی دیگر شد و امباپه باز هم گلزنی کرد تا بازی ۳-۳ و کار به پنالتی‌ها کشیده شود.

در ضربات پنالتی آرژانتینی‌ها بهتر کار کردند و با توجه به از دست رفتن ضربه توسط کومان و شائومنی و گل شدن ضربات پنالتی آرژانتینی‌ها، مسی و یارانش جام را بالای سر بردند.

نظر شما:

security code