همه چیز در مورد جراحی آب مروارید چشم


۱۴۰۱/۱۰/۰۲ - ۱۴:۳۸ | کد خبر: ۲۹۴۶۸ چاپ

جراحی آب مروارید شامل برداشتن عدسی چشم و جایگزینی آن با یک عدسی شفاف و مصنوعی است. فرد معمولاً زمانی تحت این عمل قرار می‌گیرد که علائم بصری او (مانند تاری دید یا دیدن رنگ‌ها به صورت کمتر واضح) با برنامه روزانه او تداخل داشته باشد.

همه چیز در مورد جراحی آب مروارید چشم
کلانشهر : این بیماری به طور کلی با افزایش سن همراه است، اما ممکن است در نتیجه آسیب چشم، مصرف برخی داروها (مانند پردنیزون)، گذراندن زمان زیادی در آفتاب یا داشتن یک بیماری زمینه‌ای مانند دیابت نیز ایجاد شود.

تنها راه درمان قطعی آن،جراحی است. نشانه اصلی برای جراحی   علائم بینایی فرد است که بر عملکرد روزانه آنها تاثیر منفی می‌گذارد. یکی دیگر از نشانه‌های احتمالی، البته کمتر رایج برای انجام عمل جراحی وجود یک بیماری چشمی همزمان است.

قبل از جراحی آب مروارید، پزشک می‌خواهد عملکرد بینایی شما را به دقت ارزیابی کند، به دنبال بیماری‌های چشمی باشد و قدرت انکساری (یعنی تمرکز) لنز مصنوعی شما را که لنز داخل چشمی نامیده می‌شود، تعیین کند.

بسته به مورد خود می‌توانید انتظار داشته باشید که برخی یا همه آزمایشات زیر را انجام دهید:

• تست حدت بینایی و انکسار: حدت بینایی معیاری است برای اینکه چقدر خوب می‌توانید ببینید. با نگاه کردن به نمودار چشمی در فاصله 20 فوتی اندازه‌گیری می‌شود.

 آزمایش انکسار شامل نگاه کردن به همان نمودار چشمی است در حالی که از طریق ابزار خاصی به نام فوروتر نگاه می‌کنید. با جابجایی لنزهای مختلف، آزمایش میزان عیوب انکساری شما را از آب مروارید مشخص می‌کند.

• معاینه اسلیت لامپ: یک معاینه میکروسکوپی از عدسی چشم در حالت گشاد است. این آزمایش برای درجه‌بندی شدت آب مروارید استفاده می‌شود.

• تست بیومتریک: اندازه‌گیری‌های دقیق از چشم شماست، مانند موقعیت دقیق لنز و ضخامت لنز. نتایج قدرت انکساری لنز مصنوعی مورد نیاز برای جایگزینی لنز کدر شما را تعیین می‌کند.

• سونوگرافی: این آزمایش سریع و بدون درد از امواج صوتی برای ارائه تصویری از لنز، اندازه چشم و شکل چشم شما استفاده می‌کند. و تعیین عرض دقیق لنز مصنوعی که نیاز دارید کمک می‌کند.

• توموگرافی انسجام نوری: از امواج نور برای تولید تصاویر دقیق از شبکیه چشم استفاده می‌کند. علاوه بر ارائه اطلاعات مفید در مورد ضخامت شبکیه، برای تشخیص علائم اولیه گلوکوم نیز استفاده می‌شود.

• سیستم تحلیل کیفیت نوری: این تست کیفیت بینایی را به طور عینی اندازه‌گیری می‌کند. یک نور خاص روی شبکیه شما تصویر می‌شود و سپس آنالیز می‌شود.

• نقشه برداری قرنیه: این ابزار پیشرفته یک مدل سه بعدی از جلوی چشم شما، جایی که ساختارهایی مانند قرنیه، عدسی و عنبیه قرار دارند، ارائه می‌دهد. می‌تواند به پزشک کمک کند تا تعیین کنند چه مقدار از تاری دید شما به لنز نسبت به قرنیه‌تان نسبت داده می‌شود.

• تست سنجش بالقوه: این تست اطلاعاتی در مورد اینکه آیا جراحی آب مروارید احتمالاً بینایی را در بیماران مبتلا به بیماری‌های چشمی همزمان مانند دژنراسیون ماکولا بهبود می‌بخشد یا خیر، ارائه می‌دهد.

نظر شما:

security code