پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

قیمت خودرو امروز ۱۵ دی ۱۴۰۱/ بازار روند نزولی در پیش گرفت


۱۴۰۱/۱۰/۱۵ - ۱۲:۰۷ | کد خبر: ۲۹۹۹۴ چاپ

قیمت خودرو در هفته‌های اخیر با نوساناتی همراه شده است. کارشناسان معتقدند با تحقق وعده‌ کاهش نرخ دلار نیز، خودرو به میزان کمی با ریزش قیمت مواجه خواهد شد.

قیمت خودرو امروز ۱۵ دی ۱۴۰۱/ بازار روند نزولی در پیش گرفت
کلانشهر: قیمت خودرو صفر داخلی روز پنجشنبه، 15 دی ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو در سایت‌های آگهی و خرید و فروش خودرو همچنان نوسانی است. اما به نظر می‌رسد قیمت‌ها در بازار آزاد روند دیگری را طی می‌کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودرو در روزهای گذشته با ریزش عجیب و ناگهانی همراه شد. اما این ریزش ادامه‌دار نبود و خودروها در بازار با نوسان قیمتی مواجه شده‌اند.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید 141 که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، امروز هم وارد بازه جدید قیمتی شد. این خودرو امروز صبح نیز مانند با ریزش عجیبی همراه شد و اکنون در قیمت 228 میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید 111 نیز 15 میلیون تومان گران شد و امروز به نرخ 284 میلیون تومان عرضه می‌شود.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز دو میلیون تومان ارزان و به نرخ 728 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

پژو ۲۰۷ اتومات پس از روزها افزایش قیمت، امروز 20 میلیون تومان ارزان و در محدوده قیمتی 770 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

خودرو دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز پنج میلیون تومان کاهش قیمت داشت و در قیمت 590 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، اما امروز 18 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و در قیمت 642 میلیون تومان در بازار خودرو کشور عرضه شد.

قیمت خودروهای پرطرفدار

اما خودروهایی که در بازار بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز در محدوده 294 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو با شش میلیون تومان کاهش قیمت مواجه شد و حالا 448 میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو با پنج میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته، در نرخ 485 میلیون تومان به بازار عرضه شد.

این روزهای که کوییک جایگزین پراید شده است و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته بود، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و به 298 میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو،گفت: روند افزایشی قیمت خودرو به صورت آرام در دو ماه گذشته، در چارچوب تورم بود و این رشد قیمتی منطقی بود. اما در دو هفته اخیر، بازار شاهد جهش قیمت بود. این جهش قیمتی به دلیل افت شدید ارزش ریال در کشور بود. در این دو هفته یک حباب برای بازار خودرو شکل گرفت.

او افزود: حال رئیس جدید بانک مرکزی وعده کاهش نرخ دلار را داده است و همانطور که مشاهده می‌شود، قیمت خودرو به مقداری کمی در حال کاهش است. کاهش قیمت خودرو نیز به اندازه همان حبابی خواهد بود که در زمان جهش نرخ دلار شکل گرفت و آن حباب تنها از بین می‌رود.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: اگر رئیس بانک مرکزی در تحقق وعده خود موفق نشود، بازار دوباره به روند افزایش قیمت پیشین خود بازمی‌گردد. البته در این میان، محرکی دیگر نیز برای افزایش قیمت خودرو وجود دارد. وزیر صمت یکسری وعده برای تزریق خودرو داده است و اگر این وعده‌ها نیز محقق نشود، بازار سیر نزولی خود را از دست می‌دهد.

کاکایی تاکید کرد: اگر در این میان کاهش قیمت نیز اتفاق بیفتد، خودروها به قیمت سه ماه پیش خود باز نمی‌گردند و در نهایت خودرو به قیمت اواسط آذر می‌رسد.