آیت‌الله فلاحتی  امام جمعه رشت در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به موضوع مصوبه مجلس درباره برخورداری زمین‌های نسقی از امتیاز آب، برق و گاز اظهار کرد: مسئولان در گیلان به این مصوبه توجه کرده و مشکل مردم در این ارتباط را مرتفع کنند.

مسئولان گیلان تکمیل طرح‌های مهم نیمه‌تمام ریلی و جاده‌ای گیلان را اولویت دهند/به معضل حاشیه نشینی در شهر رشت توجه شود
کلانشهر: به گزارش ایرنا، امام جمعه رشت از متولیان و مسئولان گیلان خواست تا طرح‌های نیمه تمام از جمله پروژه‌های مهم ریلی، آزادراهی و سدها را اولویت داده و به طور جدی بر اتمام و بهره‌مندی مردم از مزایای آن تمرکز نمایند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: اگر حضور و همت همه جانبه مدیران در به سرانجام رسیدن این پروژه ها نباشد، نمی توان به انجام آنها امیداوار و خوش بین بود.

وی با تاکید بر پی‌گیری اجرای سه سد در حال ساخت در گیلان افزود: ساخت سدها باید در استان به طور جدی پی‌گیری شود در غیراینصورت با توجه به کاهش نزولات آسمانی در آینده با بحران آب مواجه می‌شویم البته از رحمات الهی غفلت نمی‌کنیم اما این موضوع بدان معنی نیست که اندیشه و تدبیر نشود.

خطیب جمعه رشت در ادامه به معضل حاشیه نشینی و مشکلات مربوط به آن در شهر رشت خاطرنشان کرد: این پدیده در برخی موارد بحران ایجاد می‌کند از این‌رو مسئولان به ویژه متولیان شهر رشت باید به این مهم توجه جدی داشته و بدان بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه مسئولان شهر باید از ایجاد و توسعه حاشیه‌نشینی مراقبت کنند، اضافه کرد: حاشیه نشینی آسیب زا بوده و هزینه های زیادی را به همراه دارد.

وی با اشاره به موضوع مصوبه مجلس درباره برخورداری زمین‌های نسقی از امتیاز آب، برق و گاز اظهار کرد: مسئولان در گیلان به این مصوبه توجه کرده و مشکل مردم در این ارتباط را مرتفع کنند.

آیت الله فلاحتی برخورداری از آب، برق و گاز حداقل امکاناتی دانست که باید مردم از آنها برخوردار باشند، اضافه کرد: این موضوع را پیگیری و مرتفع کنید و شهرداران مناطق به آسفالت مناسب کوچه ها و خیابان ها بپردازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به فرارسیدن ۱۷ دیماه سالروز توطئه کشف حجاب توسط رضاخان عنوان کرد: در دوران بعد اسلام هیچ دوره‌ای جنایت‌بارتر از دوره این پدر و پسر نبود بسیاری از بی‌عفتی ها و بی‌حجابی‌ها در آن دوران شکل گرفت.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه جامعه و زنان ایرانی پایبند ارزش‌های ملی و حجاب بوده و هستند، افزود: غالب زنان و دختران جامعه ما اهل حجاب و عفاف هستند، ما خیل عظیم زنان محجبه ایرانی را در ایام الله‌ها در خیابان ها و مراکز گوناگون مشاهده می‌کنیم، این همه زنان محجبه، پاکدامن و اهل فضل را می بینیم اما نمی‌توانیم لکه های سیاه این پدر و پسر را نادیده بگیریم.

وی در ادامه با اشاره به دیدگاه و فرمایشات امام راحل درباره جایگاه زن خاطر نشان کرد: زن نقش بزرگی در اجتماع دارد، مظهر تحقق آمال بشرست، پرورش دهنده زنان و مردان بزرگ است و از دامن زن مرد به معراج می‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز زیبا و جامع نکاتی درباره بانوان بیان کرده‌اند، افزود: حضور امروز زنان جامعه ما در عرصه های مختلف آنقدر زیبا و گسترده است که دنیا تحمل مشاهده آن را ندارد.

وی درباره شعار زن، زندگی و آزادی اظهار کرد: در حقیقت اسلام طرفدار زن و حیات اجتماعی برای زنان است، اسلام حیات طیبه را برای زن بیان کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه بانوان جامعه اسلامی بهترین زنان تاریخ بشر هستند، اضافه کرد: زنان کشور ما پاک ترین، عفیفه ترین و بهترین الگو برای زنان دنیا هستند.

وی با اشاره به سالروز وفات ام‌البنین روز تکریم مادران و همسران شهدا اظهار کرد: این بانوی بزرگوار از صلابت روحی و معنوی برخوردار بوده و در عرصه جهاد تبیین موفق بود.