استاندار گیلان:

حدود ۲۰۰ واحد تولیدی راکد در گیلان راه‌اندازی شد


۱۴۰۱/۱۰/۲۱ - ۱۴:۳۶ | کد خبر: ۳۰۲۶۸ چاپ

در سالی که با عنوان تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده در حوزه پارک علم و فناوری تلاش شده از ظرفیت‌های بخش های مختلف استان برای شکوفایی استعداد جوانان گیلان استفاده شود.

حدود ۲۰۰ واحد تولیدی راکد در گیلان راه‌اندازی شد
کلانشهر:استاندار گیلان با اعلام راه‌اندازی ۲۰۰ واحد تولیدی راکد در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و صنعتی استان یکی از اهداف و برنامه‌های راهبردی دولت مردمی را حمایت از بخش تولید به ویژه تولید دانش بنیان دانست و گفت : تلاش شده تا با حمایت و فعال‌سازی مجدد واحدهای راکد از ظرفیت موجود بهره مطلوب گرفته شود.

 اسدالله عباسی روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه کسب و کار گیلان در جمع خبرنگاران بابیان اینکه حمایت از تولید دانش‌بنیان به معنای فراموش کردن صنایع پایداری مانند صنعت فرش نیست، افزود: از تولیدات صنایع دستی، دست بافت و فناورانه روز حمایت می کنیم و تمام توان خود برای پشتیبانی از تولید در بخش های بیمه‌ای و اشتغال گذاشته ایم.

وی این نمایشگاه را نمونه‌ای از دستاوردهای مبتکران و نخبگان گیلانی ارزیابی کرد و اضافه کرد: باید با نمایش دستاوردهای جوانان و نوجوانان این مرزو بوم آنها را مورد تشویق قرار داد تا بدانند ما همواره پشت آنها ایستاده و پشتیبان آنها هستیم.

عباسی ابراز امیدواری کرد: 

در سالی که با عنوان تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده در حوزه پارک علم و فناوری تلاش شده از ظرفیت‌های بخش های مختلف استان برای شکوفایی استعداد جوانان گیلان استفاده شود.

اختصاص ۶۰ هزار میلیارد تومان در بخش تامین مالی زنجیره ای صنعت

معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور نیز گفت : امسال در بخش تامین مالی ۶۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی زنجیره‌ای در بخش صنعت انجام شد.

علیرضا شاه میرزایی در گفت و گو با خبرنگاران ادامه داد: در دولت سیزدهم دفتری برای خدمات کسب و کار و زنجیره‌ کاملی که شامل ۲۶ رشته مختلف خدمات کسب و کار اعم از مشاوره و تامین مالی و غیره بود، ایجاد شد.

وی اضافه کرد: برغم فضاسازی‌های رسانه‌ای دشمنان استقبال از نمایشگاه خدمات کسب و کار که در آن فعالان و حامیان کسب و کار حضور دارند، بسیار مطلوب و قابل توجه است.

وی با بیان اینکه گیلان از نظر زمانی اولین استانی است که نمایشگاه استانی کسب و کار را برگزار کرده است، گفت: پس از نمایشگاه ملی، گیلان نخستین برگزار کننده این نمایشگاه است و به لحاظ رتبه ای توانسته در برخی شاخص ها به عنوان استان برتر شناخته شود.

وی ادامه داد: با وجود برخی مشکلات موجود در اقتصاد کلان کشور که ناشی از سیاست‌های دولت‌های پیشین بوده، در زمینه رشد سرمایه‌گذاری مادر در حوزه کسب و کار علیرغم رشد منفی سالهای گذشته با افزایش خوبی روبرو بوده‌ایم.

وی گفت : این رشد در بخش صنعت در زمینه ماشین آلات ۱۵ درصد و در بخش مشاوره ای ۲۲ شرکت بوده است.

نمایشگاه کسب و کار گیلان از ۲۱ تا ۲۳ دیماه با هدف تبیین و تسهیل در روند ارائه خدمات مختلف حوزه کسب و کار با حضور ۱۰۳ غرفه در محل نمایشگاه بین المللی گیلان برگزار شد.