در اولین روز دهه فجر صورت گرفت؛

افتتاح نمایشگاه «تجسم هنر» با آثار ۱۰۰ هنرمند گیلانی در تالار مرکزی رشت/تصاویر


۱۴۰۱/۱۱/۱۲ - ۱۹:۵۵ | کد خبر: ۳۱۱۹۵ چاپ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت:در این نمایشگاه آثار  عکاسی،تصویرسازی، گرافیک و خوشنویسی،نقاشی و تایپوگرافی با موضوعات متناسب با پیروزی انقلاب اسلامی، دهه فجر، نقش مردم در رویدادهای انقلابی و همچنین همراهی های مردم در حوزه های مختلف از جمله توسعه و آبادانی کشور به نمایش گذاشته شده است .

افتتاح نمایشگاه «تجسم هنر» با آثار ۱۰۰ هنرمند گیلانی در تالار مرکزی رشت/تصاویر
کلانشهر: به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، در نخستین روز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، نمایشگاه " تجسم هنر " در تالار مرکزی رشت افتتاح شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، رضا ثقتی پیش ‌از ظهر روز چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ در مراسم افتتاح نمایشگاه " تجسم هنر " در تالار مرکزی رشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت : پانزدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر در رشته‌های تصویرسازی ، خوشنویسی ، عکاسی ، کارتون و کاریکاتور ، طراحی گرافیک ، حجم ( مجسمه ، سرامیک ، چیدمان ) ، نقاشی و نگارگری ، همزمان با پایتخت ، امروز در گیلان و رشت نیز برپا شد .

وی ادامه داد : در نمایشگاه تجسم فجر ؛ آثار حدود یکصد هنرمند هنرهای تجسمی در قالب های تصویرسازی ، گرافیک و خوشنویسی ، عکاسی ، نقاشی و تایپوگرافی و با موضوعات متناسب با پیروزی انقلاب اسلامی ، دهه فجر ، نقش مردم در رویدادهای انقلابی و همچنین همراهی های مردم در حوزه های مختلف از جمله توسعه و آبادانی کشور به نمایش گذاشته شده است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، ابزار هنر را ماناترین ، ماندگارترین و نافذترین ابزار نشر دهنده فرهنگ ناب انقلاب اسلامی و گفتمان امام راحل عظیم‌الشأن دانست و گفت : هنرمندان ما با آثاری که به این نمایشگاه ارائه دادند ؛ این امر را به درستی تجلی بخشیدند .

ثقتی یادآور شد : قرار است تولیدات این نمایشگاه به صورت اکران شهری در بیلبوردها، به نمایش گذاشته تا از این رهگذر؛ شهر با مناسبت های انقلابی آذین شود .

در نمایشگاه تجسم هنر ؛ آثار منتخب استانی پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و نیز آثار منتخب شهرستان ها به نمایش گذاشته شده و تالار مرکزی رشت تا 22 بهمن ماه ۱۴۰۱، میزبان علاقمندان است .

تجلیل از مفاخر و برپایی نمایشگاه آثار تولیدی و رویداد هنری رافا و رویش فجر از دیگر برنامه هایی‌ است که در حاشیه این نمایشگاه اجرا می شود.