داروخانه با نصب بنری که روی آن نوشته شده «محل پارک مراجعین داروخانه» زمینی که متعلق به عموم شهروندان است را به نوعی تبدیل به مکانی مخصوص تعدادی اندک کرده است

وقتی قسمتی از خیابان شلوغِ نواب رشت با یک بَنر مالک پیدا می کند
اختصاصی کلانشهر: یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های رشت «نواب» در محدوده چهارراه گلسار رشت است. در جای جای خیابان نواب مجتمع‌های پزشکی،داروخانه و مراکز اداری و خدماتی به چشم می‌خورد. کسب و کارهایی که از صبح تا شب با مراجعات دایمی شهروندان مواجه است. حالا در انتهای همین گذر به سوی پل باستانی شعار، بخشی از این خیابان پرازدحام هم توسط یک داروخانه با یک بنر به نوعی مصادره و شاید اجاره شده تا شهروندان نتوانند لحظاتی در آن مکان توقف کنند.

داروخانه با نصب بنری که روی آن نوشته شده «محل پارک مراجعین داروخانه» زمینی که متعلق به عموم شهروندان است را به نوعی تبدیل به مکانی مخصوص تعدادی اندک کرده است. این درحالی است که بپذیریم مکان مورد اشاره محل پارک اتومبیل پرسنل آن مجموعه نیست و قرار است شماری از شهروندان هم از آن استفاده کنند.

مشکل اما اینجاست؛ در خیابانی که صدها پزشک و مرکز فروش تجهیزات پزشکی و داروخانه و ... فعال وجود دارد که جملگی درگیر ارتباط با بیماران هستند، شهرداری و یا مالک داروخانه چگونه تشخیص داده‌اند که مراجعه کنندگان یک داروخانه باید مکانی برای پارک اتومبیل داشته باشند و مثلا بیماران جراحی شده مغز و اعصاب فلان پزشک که حرکت کردن برایشان دشوار است نباید از این امکان بهره‌مند باشند؟ شهرداری باید بگوید آیا این بنر با هماهنگی این ارگان نصب شده و یا تصمیمی «خودجوش» از سوی مالک داروخانه بوده است.