رییس سازمان غذا و دارو:

سال آینده قیمت دارو برای بیمار افرایش نمی‌یابد


۱۴۰۱/۱۱/۲۰ - ۱۲:۱۵ | کد خبر: ۳۱۴۸۵ چاپ

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه افزایش احتمالی ۱۰ تا ۲۰ درصد قیمت دارو در سال آینده از طریق بیمه پوشش داده می‌شود، گفت: مسئله مهم این است قیمت دارو برای بیمار افرایشی ندارد.

سال آینده قیمت دارو برای بیمار افرایش نمی‌یابد
کلانشهر: دکتر سید حیدر محمدی با اشاره به اینکه افزایش قیمت‌ در تمامی کالاها به تناسب تورم امری طبیعی است، اظهار کرد: صنعت داروسازی نیز مانند صنایع دیگر هزینه‌های جانبی دارد که ممکن است افزایش یابد، همچنین تغییر نرخ ماده‌اولیه، نهاده‌ها، لوازم و ملزومات و ... دور از انتظار نیست و افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت دارو در مقایسه با تورم رقم بزرگی به حساب نمی‌آید.

وی افزود: هدف از اجرای طرح اصلاح سیاست‌های ارزی جلوگیری از افزایش پرداختی از جیب بیمار از مسیر نسخه بود که خوشبختانه از نیمه سال جاری محقق شده و ادامه خواهد داشت، بنابراین قیمت دارو برای بیماران هیچ افزایشی ندارد و مابه‌التفاوت توسط بیمه‌ها پوشش داده می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، محمدی به مردم اطمینان خاطر داد که برای تهیه داروهای خود با افزایش قیمت مواجه نخواهند شد، فقط باید داروهای مصرفی خود را حتما از مسیر نسخه پزشک تهیه کنند.