استیضاح علوی شهردار رشت در دیوان عدالت تایید شد

رشتوندانی که ۷ ماه تماشاگر یک بازی 0-0 بودند


۱۴۰۱/۱۱/۲۵ - ۱۲:۴۵ | کد خبر: ۳۱۶۵۸ چاپ

این پروسه نشان می‌دهد که رشت طی یک سال گذشته درگیر چه دور باطلی بوده است. حالا طی روزهای آینده باید منتظر فرایند تکراری انتخاب شهردار رشت از سوی شورای شهر بود

رشتوندانی که ۷ ماه تماشاگر یک بازی 0-0 بودند
اختصاصی کلانشهر:با گذشت 7ماه از استیضاح امیرحسین علوی شهردار رشت از سوی شورای شهر، بالاخره دیوان عدالت اداری ایران به کشمکش فرسایشی بین شورا و شهردارِ استیضاح شده در تیرماه پایان داد و امیرحسین علوی دیگر شانسی برای حضور در صندلی شهرداری رشت ندارد.

امیرحسین علوی که عضو شورای شهر رشت بود، هفتم مهرماه 1400 با ٩ رای اعضای شورا به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد اما با گذشت تنها چند هفته از آغاز کارش زمزمه‌های اختلاف و سپس استیضاح او توسط شورانشینان آغاز شد که در نهایت بعد از چند بار سوال،علوی ۱۸ تیرماه 1401 با رای اعضای شورا برکنار شد.

برکناری علوی هم با حواشی زیادی همراه شد چون4عضو شورای شهر یعنی مجید عزیزی، رضا عاشری، سیدحسین رضویان و نادر حسینی اعلام کردند رای به ماندگاری شهردار داده بودند در حالی که هنگام خواندن رای‌ها فقط ۳ رای در حمایت از علوی قرائت شد.

دو ماه بعد از استیضاح و با حکم دیوان عدالت اداری علوی شهریورماه امسال به شهرداری برگشت. این پایان کار نبود چون شورانشینان مخالف او هم دست به کار شدند و اواسط آذرماه با استناد به رای دیوان عدالت اداری و هیات شورای اختلاف علوی از شهرداری برکنار و یوسف یزدانی به عنوان سرپرست شهرداری رشت انتخاب شد.

این پروسه نشان می‌دهد که رشت طی یک سال گذشته درگیر چه دور باطلی بوده است. حالا طی روزهای آینده باید منتظر فرایند تکراری انتخاب شهردار رشت از سوی شورایی بود که نشان داده نه تنها پایبندی کوتاه مدت به مدیر انتخاب شده‌اش نداشت که حتی فرایند ساده‌ی استیضاح را هم برای شهر تبدیل به موضوعی فرسایشی و چالشی بیهوده کرد.