مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان آستارا:

روزانه بیش از ۲۳۸ کیلوگرم پسماند عفونی در آستارا تولید می‌شود


۱۴۰۱/۱۱/۲۷ - ۱۲:۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۵ چاپ

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان آستارا از تولید بیش از ۲۳۸ کیلوگرم پسماند عفونی به صورت روزانه خبر داد و گفت: باید ایستگاهی برای دفن موقت پسماندهای عفونی در نظر گرفته شود.

روزانه بیش از ۲۳۸ کیلوگرم پسماند عفونی در آستارا تولید می‌شود
کلانشهر: مجید میزانی عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان آستارا با اشاره به اینکه روزانه ۲۳۸ کیلو هشتصد گرم پسماند عفونی و تیز و برنده در آستارا تولید می‌شود، اظهار کرد: این میزان پسماند عفونی در مجموع از ۸ مطب مامایی، ۲۷ مطب دندانپزشکی، ۱۷ مطب عمومی، ۱۲ مطب پزشکان متخصص، ۳ آزمایشگاه، ۳ درمانگاه، ۳ مرکز بهداشتی و درمانی، یک بخش دیالیز بیمارستان و ۲۲ خانه بهداشت تولید می‌شود.

میزانی با اشاره به اینکه جمع آوری پسماندهای شیمیایی، عفونی و برنده بیمارستان در سایت بیمارستان صورت می‌گیرد، گفت: جمع آوری پسماندهای عفونی مطب‌های پزشکی روزی ۲ بار توسط شرکت‌های مورد قرارداد انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: پنج نفر از پزشکان با این وجود همکاری لازم را نداشتند و پسماند خود را مانند زباله‌های عادی به شهرداری می‌دادند که با آنها تماس گرفته شده و تذکرات لازم داده شده است.

میزانی ادامه داد: پسماند و فاضلاب بیمارستان هر ماه آزمایش شده و نتیجه به محیط زیست گزارش می‌شود.

ضرورت توجه به بحث فرهنگ‌سازی در راستای ارتقای مدیریت پسماند

جمشید مهدوی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار آستارا نیز در این نشست بر ضرورت توجه به بحث فرهنگ‌سازی در راستای ارتقای مدیریت پسماند تاکید کرد.

مهدوی تصریح کرد: پسماند موضوعی بسیار مهم بوده که به همه قشرهای جامعه مرتبط است

وی با تاکید بر اینکه بحث فرهنگ سازی باید به جدیت دنبال شود، ادامه داد: بر همین اساس اقدام‌های تک بعدی یک یا چند دستگاه به نتیجه‌ای نمی‌رسد.

نظر شما:

security code