مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه به‌زودی سرمربی تیم ملی بزرگسالان مشخص می‌شود، گفت: هروه رنار هم می‌تواند جزو گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی باشد.

هروه رنار گزینه هدایت تیم ملی/ بازی دوستانه با عراق و روسیه در تهران

کلانشهر: امیرمهدی علوی با تأکید بر اینکه مذاکرات برای تعیین سرمربی تیم ملی ادامه دارد، اظهار داشت: در ارتباط با تعیین تکلیف سرمربی تیم ملی بزرگسالان، روندی که در این حوزه مورد تأکید است استفاده از بهترین ظرفیت‌ها در حوزه تیم ملی بزرگسالان است. در طول تاریخ فوتبال کشورمان مربی پرافتخار ایرانی زیاد داشتیم که صاحب‌ مقام برای تیم ملی شده‌اند و در حوزه خارجی هم مربیان خوب خارجی داشتیم؛ اما فدراسیون فوتبال یک نگاه اساسی در این زمینه دارد که روند به سمتی طی شود که تجارب ارزنده‌ای به همراه داشته و از آن استفاده شود.

 

وی افزود: هدف ما در جام ملت‌های آسیا مشخص است و فرایند رسیدن به آن مهم است. چالش اصلی در ارتباط با جذب مربی یا بازیکن خارجی همان بحث دو ماه است که اگر پولی پرداخت نشود موضوع به چه سمت‌وسویی می‌رود. البته موضوع حضور مربیان داخلی هم موافقانی دارد. چنانچه در حوزه داخلی هم مربیان شایسته زیاد داشتیم از جمله قلعه‌نویی که از بزرگان فوتبال کشور هستند.

 

علوی با تأکید بر اینکه تلاش فدراسیون این است که به‌زودی‌ِ زود سرمربی تیم ملی بزرگسالان مشخص و تیم ملی برای فیفادی آماده شود، در مورد حضور هروه رنار، سرمربی تیم ملی عربستان در جام جهانی ۲۰۲۲، یادآور شد: وی در حال حاضر در خدمت عربستان است و اگر تمایل و قصد فسخ یا جدایی داشته باشد، بعد از آن به جذب او فکر می‌کنیم؛ رنار سه سال پیش هم گزینه قطعی ایران بود و می‌تواند جز گزینه‌ها باشد.

 

مدیر روابط‌عمومی فدراسیون فوتبال درباره بازی‌های آتی هم تصریح کرد: باتوجه‌به مذاکرات مهدی تاج، رئیس فدراسیون در کنگره ‌ای‌اف‌سی با رئیس فدراسیون عراق، مقرر شد برای فیفادی که از ۲۹ اسفند تا ۷ فروردین است، با عراق و روسیه در تهران بازی دوستانه انجام دهیم.