عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت که قرار است فردا دوشنبه (اول اسفندماه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی شود توضیحاتی ارائه کرد و گفت: با توجه به اینکه رسیدگی به این طرح زمان چندانی نمی‌برد، مجلس می‌تواند یک جلسه آن را نهایی کرده و به شورای نگهبان ارسال کند.

آخرین وضعیت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت
کلانشهر: کیومرث سرمدی در رابطه با آخرین وضعیت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت که در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس قرار گرفته است، تصریح کرد: این طرح از دو سال گذشته در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مطرح بود و پس از بررسی به صحن علنی ارائه شد.

نماینده مردم اسدآباد افزود: بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در صحن علنی مجلس در جریان بود که در قالب پیشنهادات نمایندگان چند اشکال به آن گرفته شد و بالاخره رئیس مجلس به رفع ابهام از این طرح تشخیص داد که توسط کمیسیون اجتماعی ابهامات و اصلاحات کلی لازم انجام شد و در حال حاضر در دستور کار هفته جاری مجلس قرار دارد. بنابراین در صورت بررسی مجلس با توجه به اینکه رسیدگی به آن زمان چندانی نمی برد، می تواند طی یک جلسه نهایی شده و کلیات آن به شورای نگهبان ارسال شود.

سرمدی یادآور شد: همچنین در صورت تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس،به شورای نگهبان ارسال می‌شود که بعد از تایید شورای نگهبان تبدیل به قانون شده و دولت باید آیین نامه اجرایی آن را نوشته و آن را اجرا کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت از ابتدا بنا به دلایل مختلف تمایلی به عملیاتی شدن این طرح به صورت قانون نداشت و یک سری مقاومت هایی داشت، بیان کرد: از جمله دلایل دولت این بود که بار مالی این طرح بالاست و قابل تامین نیست و همچنین اطلاعات کامل و جامعی از تعداد نیروهای شرکتی و عناوین مختلف آنها وجود ندارد، اما با اصرار کمیسیون اجتماعی و مجلس این طرح رسیدگی شد که حال باید منتظر ماند تا در صورت قانون شدن دولت آیین نامه اجرایی آن را بنویسد و این موضوع را مدیریت کند.

نظر شما:

security code