معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان از اجرای طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار زیر ۵۰سال در استان خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح تاکنون ۵۰۰ نفر از بانوان دارای این شرایط در استان شناسایی شدند.

۵۰۰ زن سرپرست خانوار گیلانی در طرح توانمندسازی نیکوکاری شناسایی شدند
کلانشهر: حسین جهانگیری روز دوشنبه افزود: زنانی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نبوده، مستمری بگیر نیستند و بین دهک یک تا پنج باشند، تحت پوشش قرار می گیرند.

وی اظهار کرد: در این طرح بحث توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مطرح است و از هر طریقی که بتوان این بانوان را برای خودکفایی و اشتغال توانمند کرد، مورد حمایت قرارمی گیرند.

وی با اشاره به اینکه یکی از ۲ طرح ویژه شبکه های مردمی کمیته امداد در استان است که اجرایی شده، افزود: طرح دیگر ویژه نیکوکاری با عنوان خانه های امداد محله است که بر این اساس تا کنون از ۵۱ محله شناسایی شده آسیب دیده، مشکلات و آسیب های ۱۰ محله توسط امداد و مراکز نیکوکاری مورد بررسی قرار گرفته و در جهت رفع مشکلات به آن ها کمک شده است.

جهانگیری تعداد خیرین و نیکوکاران شناخته شده در مراکز نیکوکاری استان را ۶ هزار و ۳۶۷ نفر عنوان و بیان کرد: نیکوکاران در این‌طرح ۱۴ هزار و ۲۰۵ نفر از نیازمندان اعم از تحت پوشش و یا عدم تحت پوشش را شناسایی و در بخش های مختلف به آن ها کمک کرده اند.

وی ادامه داد : از ابتدای امسال تاکنون؛ مردم نوع دوست ۶۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای حمایت ازنیازمندان در قالب خدمات نقدی و غیر نقدی به مراکز نیکوکاری استان کمک کردند.

۲۴۹ مورد مراکز نیکوکاری دارای مجوز در گیلان فعال هستند.

در حال حاضر، ۱۲۷ هزار خانوار باجمعیتی بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) گیلان هستند.