مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی‌گیلان،گفت: شهر رشت به عنوان شهر صنایع‌دستی معرفی شده و در همین راستا ارزیابان یونسکو در نیمه اول اسفند ماه برای ارزیابی این شهر، وارد گیلان می‌شوند.

 ارزیابان یونسکو برای ثبت رشت به عنوان شهر صنایع دستی به گیلان سفر می کنند
کلانشهر: ولی جهانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای حمایت از صنعتگران و فعالان صنایع‌دستی و  با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت، بنای تاریخی استانداری قدیم که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌ به مرکز صنایع‌دستی گیلان تبدیل می‌شود.

وی افزود: سابقه تاریخی صنایع‌دستی به بیش از 5000 سال می‌رسد. بر اساس کاوش‌های باستان‌شناسی مکشوفه در مناطق مختلف گیلان و بررسی‌های باستان‌شناسی صورت گرفته، آثار سفالین بدست آمده نشان می‌دهد که صنایع‌دستی از قدمت بسیار یالایی برخوردار بوده‌ است.

جهانی بیان کرد: اگرچه این بنا نیاز به مرمت اساسی دارد، ولی تبدیل آن به مرکز صنایع‌دستی گیلان، گامی مهم در پیشبرد و توسعه صنایع‌دستی گیلان محسوب می‌شود.

وی ضمن قدردانی از شهردار و ریاست محترم شورا و اعضاء محترم شورای اسلامی شهر رشت بخاطر حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی گیلان گفت: همکاری و تعامل با شهردار و شورا در احیاء و باززنده‌سازی شهر رشت، در دستور کار اداره‌کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان با شهرداری قرار گرفته‌ است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی‌گیلان در پایان گفت: شهر رشت به عنوان شهر صنایع‌دستی معرفی شده و در همین راستا ارزیابان یونسکو در نیمه اول اسفند ماه برای ارزیابی این شهر، وارد گیلان می‌شوند.