سفیر سابق ایران در باکومطرح کرد

عاقلانه ترین کاری که علی اف باید انجام دهد


۱۴۰۱/۱۲/۰۲ - ۰۹:۱۵ | کد خبر: ۳۱۸۷۶ چاپ

سفیر پیشین کشورمان در جمهوری آذربایجان با بیان این که جامعه جهانی اظهارات علی اف را نمی پذیرد، گفت: به رئیس جمهور آذربایجان توصیه می‌کنیم اظهاراتش را بر مبنای اطلاعات غلطی که به او می رسد بیان نکند.

عاقلانه ترین کاری که علی اف باید انجام دهد
کلانشهر: محسن پاک آیین  در ارزیابی خود از ادعاهای علی اف رئیس جمهور آذربایجان علیه ایران در پی حادثه رخ داده در سفارت باکو در تهران گفت: به نظر می رسد علی اف تحت تاثیر القائات برخی عوامل مخالف ایران در جمهوری آذربایجان و همچنین عوامل خارجی مثل رژیم صهیونیستی است و سعی می کند این موضوع را به عنوان مساله ای سیاسی در روابط دو کشور حفظ کند.

وی تصریح کرد: در حالی که همه شواهد نشان می دهد این اقدام که از سوی مسئولین کشور ما نیز محکوم شد، اقدام نادرستی بود و انگیزه تروریستی و سیاسی نداشته حتی نزدیک ترین متحدان آذربایجان غیر از رژیم صهیونیستی هم به تروریستی بودن این مساله اشاره نکردند.

سفیر سابق کشورمان در آذربایجان همچنین بیان کرد: جامعه جهانی اظهارات علی اف را نمی پذیرد، باید به او توصیه کرد اظهاراتش را بر پایه اطلاعات غلطی که به او داده می شود، بیان نکند. باید منتظر بررسی و رسیدگی قوه قضائیه و نتیجه آن باشیم و سپس اعلام موضع صورت گیرد.

پاک آیین خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم این اتفاق تاثیر منفی بر روابط دو کشور بگذارد، علی اف به دنبال این نباشد گره کور در روابط ایران و آذربایجان ایجاد کند. معتقدم سردی روابط تهران و باکو به ضرر خود جمهوری آذربایجان است.

این دیپلمات پیشین کشورمان افزود: عاقلانه ترین کار این است که علی اف روابط را در مسیر عادی شدن قرار دهد و منتظر پاسخ قوه قضائیه در مورد مجازات فرد خاطی باشیم.

وی تاکید کرد: از اظهارات علی اف کاملا مشخص است که او عصبانی است و در حالت غیر طبیعی موضع گیری می کند. در این شرایط بهترین موضع خویشتنداری و در عین حال اعلام مواضع از سوی ایران است نباید در مسیری که علی اف حرکت می کند عمل کنیم.