مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به برپایی جشن میراث جهانی «ابریشم ایران» در لنگرود گفت: برپایی این همایش از اواسط اسفند ماه به خردادماه سال آینده موکول شد.

برپایی جشن میراث جهانی «ابریشم ایران» در لنگرود به خرداد ماه موکول شد
کلانشهر: ولی جهانی  با بیان اینکه گیلان در بخش ابریشم حرف برای گفتن دارد، اظهار کرد: ظرفیت‌های گیلان و بویژه شهرستان لنگرود در بخش تولید ابریشم و صنعت نوغانداری بسیار ارزشمند است.

وی با تاکید بر حفظ و پاسداری از اصالت‌های بومی و محلی گیلان، افزود: صنعت نوغان در گیلان پیشینه قوی و غنی دارد و باید به این میراث کهن توجه ویژه شود و این مهم در دستور کار میراث فرهنگی و گردشگری گیلان قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به برنامه ریزی و زمان سنجی برپایی جشن میراث جهانی ابریشم ایران در لنگرود، بیان کرد: این همایش که قرار بود در روز دهم و یازدهم اسفند ماه در لنگرود برگزار شود به خردادماه سال آتی موکول شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه جشن ثبت جهانی ابریشم میزبان سفرای کشورهای مشترک در پرونده ثبت جهانی است و به دلیل عدم زمان کافی برای حضور مهمانان خارجی و هماهنگی‌های لازم این جشن به تعویق افتاد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان اضافه کرد: همچنین به علت تداخل این جشن با برنامه‌های نوروزگاه و ستاد خدمات سفر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، تصمیم به تغییر در زمان برگزاری جشن شدیم.

جهانی با اشاره به اینکه خردادماه زمان تولید و پرورش نوغان است، گفت: برپایی همایش جشن میراث جهانی ابریشم ایران در حال حاضر موضوعیت نداشته و در خردادماه همزمان با تولید و پرورش نوغان این همایش برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه لنگرود جایگاه نخست تولید پیله ابریشم را در کشور را دارد، افزود: با توجه به پیشینه و قدمت تاریخی لنگرود در بخش ابریشم، این شهرستان میزبان شایسته ای برای برگزاری جشن میراث جهانی ابریشم ایران است.

سرمای هوا، پرورش کرم ابریشم را به تاخیر انداخت
توزیع تخم نوغان در ۹ شهر گیلان از شنبه

نظر شما:

security code