خبرِ هوای گیلان را داشته باشید

هوای هفته ی جاری گیلان گرم تر می شود


۱۴۰۱/۱۲/۰۶ - ۱۷:۴۷ | کد خبر: ۳۲۰۳۲ چاپ

اختصاصی کلانشهر: سمانه نگاه کارشناس هواشناسی گیلان درباره وضعیت هوای گیلان به کلانشهر گفت:براساس نقشه‌های هواشناسی،امروز شنبه ششم اسفندماه 1401 جوی آرام و آسمانی صاف تا نیمه ابری را درگیلان شاهد هستیم.

سمانه نگاه افزود: صبح امروز در برخی  مناطق گیلان پدیده مه صبحگاهی و کاهش دید افقی رو داشتیم.

به گفته این کارشناس هواشناسی، براساس داده‌های هواشناسی؛ ایستگاهای اسب وونی تالش و دیلمان با ۸ درجه  زیر صفر سردترین نقاط گیلان بودند و کمینه دمای صبح امروز رشت هم در ایستگاه‌های  کشاورزی صفر درجه به ثبت رسید.

نگاه توضیح داد: اما بررسی الگوی نقشه‌های هواشناسی حاکی از تداوم استقرار هوای غالبا پایدار  تقریبا تا اوخر هفته پیش رو در گیلان است.

  این کارشناس توضیح داد:در این مدت جریان بارشی فراگیر در سطح استان نداریم و آسمانی صاف تا نیمه ابری گاهی با وزش باد جنوبی و همینطور افزایش ابر پیش بینی می‌شود.

 

به گفته نگاه، ساکنان گیلان طی روز روند افزایش نسبی دما را احساس می‌کنند و علاوه بر این طی ساعات شب و صبح شرایط برای وقوع پدیده مه و کاهش دید در برخی مناطق مهیا است.

 

این کارشناس هواشناسی توضیح داد: طی امشب و فردا یکشنبه، موج ضعیفی از منطقه عبور می‌کند که پیامد آن افزایش ابر و بارش‌های پراکنده به ویژه در ارتفاعات گیلان است.

نگاه،با اشاره به پیش‌بینی وضعیت هوا در روزهای میانی هفته سه شنبه و چهارشنبه هم گفت: با تقویت جریانات جنوبی انتظار می‌رود که افزایش ۴تا۸ درجه‌ای دمای هوا و  وزش باد جنوبی را شاهد باشیم که می‌تواند گاهی در ارتفاعات شدید باشد.

این کارشناس در پایان پیش‌بینی‌اش گفت: حداکثر ارتفاع موج دریا هم طی سه روز آینده در نواحی ساحلی استان  ۱۰ تا۵۰ سانت براورد شده که برای انجام فعالیت‌های دریایی مناسب است.