رئیس سازمان اورژانس کشور خبر داد:

رشد ۲۲ درصدی آمار مصدومان و فوتی های چهارشنبه سوری امسال


۱۴۰۱/۱۲/۲۴ - ۱۱:۵۷ | کد خبر: ۳۲۵۵۸ چاپ

رئیس سازمان اورژانس کشور از فوت ۲۶ نفر در حوادث شب گذشته خبر داد و گفت: آمار مصدومان و فوتی‌ها نسبت به سال قبل ۲۲ درصد افزایش یافته است.

رشد ۲۲ درصدی آمار مصدومان و فوتی های چهارشنبه سوری امسال

کلانشهر: جعفر میعادفر صبح امروز در نشست خبری در سازمان اورژانس کشور با بیان این‌که در سال 1401 با حوادث مختلفی روبرو بودیم، اظهار کرد: در سازمان اورژانس از ابتدای اسفندماه آمار حوادث چهارشنبه‌سوری را جمع‌آوری می‌کنیم؛ ما رشد 22 درصدی را در تعداد مصدومین چهارشنبه‌سوری نسبت به سال گذشته داشتیم و 4368 مصدوم از ابتدای اسفندماه تا ساعت 8 صبح امروز گزارش شده که از این تعداد 3557 مورد در روز 23 اسفند بوده است‌.

وی افزود: تاکنون 27 نفر فوتی داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. علت این افزایش، دو حادثه‌ بزرگی بود که در تبریز و تهران رخ داد و در آن‌ها 13 نفر فوت کردند.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: فوتی‌ها در استان‌ها و شهرهای تهران، تبریز، همدان، ارومیه و قزوین بوده است. تنها استانی که هیچ مصدومی نداشته کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

وی با بیان اینکه 21 درصد مصدومان زن و 79 درصد مرد بودند، خاطرنشان کرد: 3453 نفر مرد و 915 زن دچار حادثه شدند. 44 درصد افراد آسیب‌دیده نیز بین 6 تا 18 سال بودند.

میعادفر تصریح کرد: 68 درصد مصدومان از مواد محترقه استفاده می‌کردند و 31 درصد نیز رهگذر بودند و یک درصد مصدومان نیز نیروهای امدادی بودند.

وی بیان کرد: در سال جاری افزایش 12 درصدی در قطع عضو و افزایش 16 درصدی در آسیب‌های چشمی داشتیم؛ در ارتباط با سوختگی‌ها نیز 16 درصد کاهش مصدومین را شاهد بودیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: در حوادث چهارشنبه‌سوری، 7 دستگاه آمبولانس اورژانس نیز در استان‌های تهران و کرمان صدمه دیده‌اند‌.

 

نظر شما:

security code