وزارت علوم در اطلاعیه ای اعلام کرد: بر اساس مراجعه برخی مدیران اداری مبنی بر نامناسب بودن وضعیت حجاب تعدادی همکاران خانم و درخواست راهکار از دفتر امور زنان و خانواده، موضوع وضعیت حجاب همکاران مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً یکسان‌سازی پوشش همکاران در قالب طرح فرم یکسان پیشنهاد شد.

«یکسان‌سازی پوشش کارکنان زن» کلید خورد/ تهیه بن کمک هزینه خرید مانتو و شلوار اداری

کلانشهر: امور زنان و خانواده وزارت علوم عنوان کرد به پیشنهاد بخش مذکور، به جهت اثربخشی هدف‌های تحول آفرین و همچنین بررسی دقیق‌تر چالش‌ها و مشکلات حوزه خانم‌های کارمند با تکیه بر اصول و تکنیک‌های تخصصی و علمی به منظور ارائه راهکار، کارگروه زنان و خانواده وزارت عتف در تاریخ ۲۹ مهر ۱۴۰۱ تشکیل شد.

 

اعضای این کارگروه شامل منتخبین معاونت‌ها و حوزه‌هایی با اکثریت نیروی خانم هستند که شامل: فخرالسادات نصیری (ریس جلسه)، شهیده فرمان رضایی (دبیرجلسه)، فاطمه بلغانی، زهرا مرنجیان، زهرا صوفی، هاجر عطاران، فاطمه لولایی، فاطمه محمدی، فاطمه باقری، مریم ریاضی، مژده عرب، و معصومه نظری آزاد می‌شود.

 

تاکنون این کارگروه ۵ جلسه تشکیل داده و دستور هر جلسه قبل از شروع اطلاع داده می‌شود و خروجی جلسه به عنوان مصوبه جهت پیگیری بعدی قرار می‌گیرد. از مهمترین مصوبات جلسات مذکور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

۱-با توجه به سیاست‌های کلی کشور و تاکید مقام معظم رهبری مدظله العالی در تقویت و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و همچنین پیگیری قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، موضوع دورکاری همکاران خانم دارای فرزند زیر۷ سال و یا معلول مورد اولویت و پیگیری قرار گرفت.

 

۲- همچنین در راستای بند مذکور (۱) و کاهش دغدغه‌های مادران صاحب فرزند زیر۷ سال رسیدگی به اوضاع مهد کودک و بازدید و توجه به کیفیت آن مورد تبادل نظر قرار گرفت و مصوب شد در اولین فرصت بازدید بعمل آید و نتایج آن به مسئولین ذیربط بازخورد داده شود.

 

۳- بر اساس مراجعه برخی مدیران اداری مبنی بر نامناسب بودن وضعیت حجاب تعدادی همکاران خانم و درخواست راهکار از دفتر امور زنان و خانواده، موضوع وضعیت حجاب همکاران مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً یکسان‌سازی پوشش همکاران در قالب طرح فرم یکسان پیشنهاد شد. در این راستا مشورت و پیگیری از طریق معاونت فرهنگی و معاونت اداری مالی و پشتیبانی مصوب شد.

 

۴- با توجه به تبادل نظر اعضا در زمینه وضعیت عملکرد کارکنان عتف و چگونگی توسعه و توانمندسازی همکاران خانم، مصوب شد تا نیازسنجی انجام گردد و طراحی آموزشی مبتنی بر نتایج این نیازسنجی باشد.

 

۵-با توجه به نزدیک شدنِ زادروز با سعادت حضرت فاطمه (س) و ایام خانواده و زن، برنامه‌های پیشنهادی اعضا مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاد شد:

-نمایشگاه حجاب و پوشش اسلامی در یکی از روزهای این هفته برگزار شود.

– جشن میلاد بانوی دو عالم باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شود.

-از همکاران نمونه و فعال خانم تقدیر به عمل آید.

– از مادران دارای فرزند چندقلو و همچنین از مادرانی که بعد از ابلاغ قانون جوانی جمعیت صاحب بیش از دو فرزند شده اند، تشویق و تقدیر بعمل آید.

-سخنرانی انگیزشی برگزار شود.

 

۶- قرار شد براساس پرسشنامه‌های نیازمحور جمع آوری شده، چالش‌ها و مشکلات همکاران مورد بررسی قرار گرفته و طراحی آموزشی انجام شود.

 

۷- پیشنهاد شد تا برای استراحت بانوانی که از شهرهای دیگر جهت پیگیری امور مراجعه می‌نمایند، محل استقراری در نظر گرفته شود تا بصورت مدت کوتاه استراحت نمایند.

 

۸- قرار شد براساس پرسشنامه‌های نیازمحور جمع آوری شده، چالش‌ها و مشکلات همکاران مورد بررسی قرار گرفته و طراحی آموزشی انجام شود.

 

۹- پیشنهاد شد دوره‌های آموزشی فرزندپروری و تاب آوری و مدیریت بحران برگزارشود.

 

۱۰- به توصیه اعضا تهیه بن کمک هزینه خرید مانتو و شلوار اداری با حمایت مالی معاونت مالی و منابع انسانی مصوب شد