رنگ قرمز به نقشه کرونایی گیلان بازگشت


۱۴۰۲/۰۱/۲۶ - ۱۸:۱۳ | کد خبر: ۳۳۲۱۶ چاپ

طبق تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور که امروز شنبه اعلام شد رنگ قرمز "شهرهای بسیار پرخطر" به نقشه کرونایی گیلان بازگشت.

رنگ قرمز به نقشه کرونایی گیلان بازگشت

کلانشهر: بر این اساس شهرستان سیاهکل از رنگ‌بندی زرد کرونایی خارج شد و به رنگ قرمز درآمد ضمن اینکه رنگ آبی نیز از نقشه کرونایی استان خارج شده‌است.

 

این ارزیابی حاکی است چهار شهرستان گیلان در رنگ‌بندی نارنجی قرار دارند. بر این اساس شهرستان رودبار و رودسر از رنگ زرد خارج شده و در رنگ‌بندی نارنجی قرار گرفتند ضمن اینکه ماسال و لاهیجان نیز طبق ارزیابی هفته گذشته در وضعیت نارنجی باقی ماندند.

 

این ارزیابی حاکی است که شهرستان‌های املش، آستارا، آستانه‌اشرفیه، بندرانزلی، رشت، خمام، رضوانشهر، صومعه‌سرا، تالش، فومن، لنگرود و شفت در نقشه کرونایی استان گیلان در رنگ‌بندی زرد قرار دارند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان درباره آخرین وضعیت بیماران بستری مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان گفت: بر اساس آمارها امروز "شنبه" ۱۲۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند.

 

دکتر فردین مهرابیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های گیلان بستری و ۲۱ بیمار نیز ترخیص شدند.

 

وی خاطر نشان کرد: در زمان حاضر ۳۴ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و ۲۱ بیمار نیز بدحال هستند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان افزود: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک در اماکن عمومی و رعایت فاصله فیزیکی همچنان مورد تاکید است.

 

وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰هزار نفر دست کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شوند، رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر در میان یکصد هزار نفر جمعیت محاسبه می شود.

 

وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی است، مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این مفهوم است که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

 

هر فرد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین تزریق دز واکسن کرونایش گذشته باشد باید برای تزریق دز بعدی واکسن مراجعه کند و انتظار می‌رود آحاد جامعه با انجام به موقع واکسیناسیون در حفظ حقوق شهروندی و کمک به کادر درمان در قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس همراهی کنند.

 

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کنند.

نظر شما:

security code