دو ماه پیش جواد نکونام در اقدامی جنجالی و باورنکردنی به یکباره از هدایت فولاد کنار کشید. در حالی که در این مدت استعفای نکو تبدیل به یک معما شده بود روزنامه اعتماد به اطلاعات جالبی در این زمینه دست پیدا کرده است.

جزئیات درگیری نکونام با مدیرعامل باشگاه؛ ۲۰۰۰دلار؟ ۲ دلار هم نمی‌دهم!

کلانشهر: یکی از معماهای چند وقت گذشته فوتبال ایران که حل نشده باقی ماند خداحافظی جواد نکونام در گرماگرم لیگ قهرمانان آسیا از فولاد بود. در لیگ قهرمانان آسیا و در مرحله حذفی فولاد با هدایت جواد نکونام موفق شد در مرحله یک‌هشتم نهایی الفیصلی عربستان را شکست دهد و راهی هشت تیم پایانی شود، اما در کنفرانس خبری بعد از بازی و در کمال تعجب سرمربی فولاد از سمت خود استعفا کرد و دو روز مانده به بازی تیمش برابر الهلال راهی تهران شد!

به گزارش روزنامه اعتماد، در آن مقطع گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد دلیل تصمیم نکو مطرح شد. قوی‌ترین تحلیل جدایی نکونام به خاطر نشستن روی نیمکت تیم ملی بود. اما با معرفی امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی این احتمال هم منتفی شد. درنهایت با گذشت زمان خداحافظی ناگهانی نکونام با فولاد هم کمی به فراموشی سپرده شد اما همچنان به صورت یک معما باقی ماند. 

 
با این حال خبرنگار روزنامه اعتماد به اطلاعاتی دست پیدا کرده که از استعفای نکونام رمزگشایی می‌کند. آنچه در ادامه خواهید خواند روایتی است که یک فرد مطلع در باشگاه فولاد دراختیار خبرنگار روزنامه اعتماد قرار داده است. 

در دی ماه سال گذشته حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل وقت فولاد به شکلی ناگهانی از سمت خود استعفا کرد. دلیل استعفای این مدیر از طریق یک منبع آگاه دراختیار خبرنگار روزنامه اعتماد قرار گرفته که بنا به ملاحظاتی از انتشار آن خودداری می‌کنیم اما لازم به ذکر است که این جدایی ربطی به مسائل فوتبالی نداشته است. 

بعد از جدایی گرشاسبی شایعه نشستن مصطفی آجرلو روی صندلی مدیرعاملی فولاد به‌شدت به گوش رسید اما درنهایت حمیدرضا رادکیا به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه منصوب شد. این اتفاق درحالی بود که آجرلو در یک قدمی مدیرعاملی این تیم قرار داشت. حضور رادکیا در فولاد سرآغاز مشکلات نکونام بود. طبق اطلاعات رسیده به خبرنگار اعتماد نکونام از بی‌اطلاعی مدیرعامل جدید نسبت به فوتبال و مسائل ورزشی و همین‌طور عدم تزریق منابع مالی به تیم شاکی بود به شکلی که قبل از بازی با پرسپولیس قصد داشت استعفای خود را امضا کند. با این حال بازیکنان به او می‌گویند فعلا ادامه دهد و درنهایت نکونام از تصمیمش منصرف شد و در بازی با پرسپولیس نیز به یک برد ارزشمند دست پیدا کرد.  با این وجود نکونام متوجه شده بود که مدیر صنعتی جدید وارد شده به تیم برای کنار گذاشتن او به مجموعه آمده و قرار است شرایط آن قدر برای ماندن سرمربی سخت شود که خودش کنار بکشد. 

در همان مقطع یک درگیری بزرگ میان نکونام و مدیرعامل پیش آمد. نکونام بعد از برد جلوی پرسپولیس به مدیرعامل می‌گوید به بچه‌ها از محل درآمدهای تیم از صعود به دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا پاداش بدهد که این درخواست با پاسخ منفی مدیران کارخانه مواجه شد. هم مدیر کارخانه هم مدیرعامل باشگاه به نکونام می‌گویند باشگاه پولی ندارد! دومین درگیری نکونام با مدیرعامل جدید در فرودگاه و هنگام عزیمت تیم به قطر روی داد. طبق اطلاعات به دست آمده بعد از بازی فولاد با پرسپولیس چند نفر از لیدرهای باشگاه در پشت رختکن نکونام را هو کرده بودند. چند وقت بعد زمانی که نکونام وارد فرودگاه شد تا همراه تیم عازم قطر شود می‌بیند همین لیدرها هم در فرودگاه حاضرند و می‌خواهند همراه تیم به قطر بیایند! نکونام به مدیرعامل باشگاه می‌گوید اینها اینجا چه کار می‌کنند و مدیرعامل پاسخ می‌دهد چون پرواز چارتر گرفتیم اینها هم همراه تیم می‌آیند. درنهایت نکونام همان‌جا تیم را جمع می‌کند و به سمت بیرون فرودگاه هدایت می‌کند. نکونام به مدیرعامل می‌گوید اگر قرار باشد اینها همراه تیم بیایند ما به قطر نخواهیم رفت. درنهایت مدیرعامل تیم بلیت آن افراد را گرفت و به آنها گفت شما را فردا با یک پرواز جداگانه راهی خواهیم کرد. 

با این حال صبح روز بعد هنگامی که نکونام در هتل محل اقامت تیم بود متوجه شد این لیدرها نیز در همان هتل هستند که باز با اصرار نکونام مدیران تیم مجبور شدند در جای دیگری برای این افراد اقامت بگیرند. 

فولاد درنهایت با چنین وضعیتی مقابل الفیصلی عربستان قرار گرفت و با یک گل به پیروزی دست پیدا کرد. فولاد با این برد برای نخستین‌بار در تاریخ باشگاه به جمع هشت تیم برتر آسیا رسید اما در کنفرانس خبری بعد از بازی نکونام آن جمله شوکه‌کننده را بر زبان آورد. نکو استعفا داد و ساعاتی بعد راهی تهران شد. 

طبق اطلاعاتی که به خبرنگار روزنامه اعتماد رسیده در مدت زمان حضور فولاد در قطر و بازی با الفیصلی نکونام با مدیرعامل وقت یک درگیری اساسی پیدا کرده بود. داستان از این قرار است که نکو به رادکیا گفته بود برای برد بچه‌ها و صعود به دور یک‌چهارم پاداش 2000 دلاری پرداخت شود. اما رادکیا به او پاسخ داد من هیچ پولی با خودم نیاوردم! نکونام به او می‌گوید پس اینجا چه کار می‌کنی اگر پول نیاوردی؟ که مدیرعامل جواب می‌دهد نه تنها 2000 دلار که 2 دلار هم نخواهم داد!

این اتفاق به اضافه شرایط قبلی باعث شد نکونام تصمیم نهایی و بزرگ خود را بگیرد و بعد از بازی با الفیصلی و در آستانه بازی با الهلال استعفا داد. اما عجیب‌ترین اتفاق ممکن درست در همین نقطه رقم خورد که مشخص می‌کند مدیریت فولاد تنها قصد داشته کاری کند که نکونام کنار بکشد. طبق اطلاعات رسیده به خبرنگار روزنامه اعتماد از داخل باشگاه گویا دقیقا بعد از اینکه نکونام قطر را ترک کرد و به تهران رسید مدیرعامل جدید سراغ بچه‌های تیم رفت و نفری 3500 دلار به آنها پاداش داد! همان زمان یکی از مربیان تیم این اتفاق را به گوش نکونام رساند. همچنین طبق شنیده‌ها مدیرعامل به بازیکنان اعلام کرده نه تنها این پاداش را به شما پرداخت می‌کنم که در جریان باشید نکونام برای شما تنها 2000 دلار می‌خواست. ضمن اینکه قول‌های دیگری به بچه‌ها در صورت برد الهلال داده شد.  به این ترتیب و براساس این اطلاعات مشخص می‌شود که مدیران فولاد قصد ادامه همکاری با سرمربی تیم‌شان را نداشتند و زمینه را برای جدایی او فراهم کردند. جالب اینکه رادکیا دقیقا چند روز بعد از استعفای نکونام از سمت خود کنار رفت و جای خود را به مدیرعامل جدید باشگاه داد.

نظر شما:

security code