سخنگوی فراجا:

طی دو ماه گذشته ۳۰ هزار سارق خودرو و منزل در کشور دستگیر شدند


۱۴۰۲/۰۱/۳۱ - ۲۰:۵۳ | کد خبر: ۳۳۳۵۲ چاپ

سخنگوی فراجا گفت: مبارزه با سرقت‌های خشن و مسلحانه در دستور کار فراجا است و در همین راستا حدود ۱۰۰ باند سرقت مسلحانه وخشن شناسایی و همچنین ۸۵ درصد عاملان و مجریان سرقت‌های مسلحانه در این مدت کوتاه دستگیر شده اند

طی دو ماه گذشته ۳۰ هزار سارق خودرو و منزل در کشور دستگیر شدند
کلانشهر: به گزارش میزان سردار محمد سعید منتظرالمهدی اظهار کرد: از شروع عملیات جدید پلیس در طی دو ماه گذشته در خصوص مقابله با سرقت، ۳۰ هزار سارق منزل و خودرو در تور اطلاعاتی و عملیاتی پلیس قرار گرفته و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه افراد تحویل مراجع قضایی داده شدند، گفت: در این میان بالغ بر ۲۰ شبکه سرقت بین بخشی در استان‌ها منهدم شدند.

سخنگوی فراجا با بیان اینکه ۹۷۰ مالخر دستگیر شدند، تصریح کرد: بالغ بر ۸۰ درصد اموال سرقتی در این میان کشف و ضبط شد که شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت نما دات پلیس دات‌ای آر مراجعه ونسبت به پیگیری اموال مسروقه خود مطلع شوند.

وی با اشاره به کشف بخش قابل توجهی از خودرو‌های مسروقه در طی یک هفته پس از سرقت، گفت: ۷۰ درصد جرایم جنایی در کمتر از ۴۸ ساعت گذشته کشف و شناسایی شدند.

سردار منتظرالمهدی با اشاره به تشکیل ستاد رسیدگی به پرونده‌های راکد سرقت، اظهار کرد: ۵ میلیون پرونده راکد که در سال‌های گذشته به نتیجه نرسیده بود مجدداً روی میز کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

وی افزود: سرقت از آشکار‌ترین و رتبه دار‌ترین جرایم دنیا و ایران است؛ فرجا در طرح ویژه مقابله با سرقت، عمده نیرو‌ها و امکانات خود را بسیج کرده است.

سخنگوی فراجا گفت: بدون شک مبارزه با سرقت‌های خشن و مسلحانه نیز در دستور کار فراجا است و در همین راستا حدود ۱۰۰ باند سرقت مسلحانه وخشن شناسایی و همچنین ۸۵ درصد عاملان و مجریان سرقت‌های مسلحانه در این مدت کوتاه دستگیر شده اند.

وی افزود: بعضی وقت‌ها شهروندان خانه خود را با بانک و صندوق ذخیره و امانت اشتباه می‌گیرند؛ جای پول و سکه و طلا در صندوق امانات بانک هااست و البته بانک‌ها باید در ازای تسهیلات با قیمت مناسب برای ایجاد صندوق‌های امانات به کمک مردم بیایند.

سردار منتظرالمهدی ادامه داد: آنچه مسلم است برای کاهش نرخ وقوع سرقت در جامعه همگان می‌بایست در میدان بیایند و نقش خود را ایفا کنند که در این میان خود مردم مهمترین و بالاترین نقش را در پیشگیری از سرقت با رعایت آموزش‌های پلیس ایفا می‌کنند.

وی افزود: از نصب دوربین و حفاظ و روشنایی و نگهبان محله تا عدم نگهداری پول و سکه و طلا در منزل. پلیس نیز با افزایش گشت‌زنی‌های خود در محله‌ها به وظایف خود عمل خواهد کرد.