وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک هواپیمای جنگی روسیه عصر پنجشنبه به طور تصادفی و اشتباهی یک بمب را به سمت شهر بلگورود در نزدیکی اوکراین پرتاب کرد که باعث انفجار و آسیب به چند ساختمان‌ شد.

روسیه یکی از شهرهای خود را اشتباهی بمباران کرد

کلانشهر: به گزارش ایسنا، به نقل از گاردین،‌اواخر روز پنجشنبه، مقامات محلی بلگورود از وقوع یک انفجار بزرگ در این شهر خبر دادند که درست در آن سوی مرز اوکراین قرار دارد.

ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه گفت که سه نفر زخمی شده‌اند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: زمانی که یک هواپیمای سوخو-۳۴ بر فراز شهر بلگورود در حال پرواز بود، مهمات هوایی به طور تصادفی پرتاب شد.

سوخو ۳۴ یک جت جنگنده بمب افکن مافوق صوت است. تاس گزارش داد که وزارت دفاع اعلام کرده است تحقیقات در حال انجام است. به نظر می‌رسد فیلم‌های ویدئویی این منطقه که روز جمعه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، یک انفجار قوی را در نزدیکی یک خیابان شلوغ در شب نشان می‌دهد.

تصاویر دیگر انبوهی از بتن در خیابان، چندین خودروی آسیب دیده و یک ساختمان با شیشه‌های شکسته را نشان می‌دهد. 

منطقه بلگورود یکی از چندین بخش در جنوب روسیه است که از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، اهدافی مانند انبارهای سوخت و مهمات در آن مورد انفجار قرار گرفته است. جت‌های روسی در مسیر خود به اوکراین اغلب بر فراز شهر پرواز می‌کنند. 

اکتبر گذشته، یک جت نظامی روسیه اندکی پس از برخاستن از زمین در نزدیکی مرز با اوکراین با یک ساختمان مسکونی برخورد کرد و باعث آتش‌سوزی شدید شد که منجر به کشته شدن ۱۵ نفر شد. به گفته یک رسانه روسی از زمان آغاز تهاجم مسکو در فوریه سال گذشته میلادی، در مجموع حداقل ۱۰ جت نظامی روسیه پس از نقص در عملکرد سقوط کرده‌اند.